Świat deweloperów nie kończy się na online. Spotkania ważne również w czasie epidemii


Mimo epidemii koronawirusa można sprzedawać mieszkania i domy. Ostrożność nie musi wyłączać normalności i sprawności funkcjonowania. W minionych tygodniach firma Nickel Development podpisywała umowy z klientami oraz przekazywała nieruchomości nowym właścicielom. Procedury ostrożnościowe działają i pozwalają na spotkanie w tych momentach, kiedy są one niezbędne.


Szczególne ograniczenia dotyczące funkcjonowania firm w czasie pandemii koronawirusa nie objęły firm budowlanych i deweloperskich. Prace na budowach są kontynuowane z zachowaniem zasady dystansowania, choć czasem w ograniczonym składzie. Handlowcy natomiast przenieśli się w dużej części do obszaru online. Wielu deweloperów zamknęło swoje biura, ale nie wszyscy ulegli tej presji.

Firma Nickel Development już po 13 marca, czyli po ogłoszeniu stanu epidemii i blokady gospodarczej sprzedawała mieszkania oraz przekazywała je nowym właścicielom. Specjaliści BHP opracowali dla dewelopera specjalne zasady organizacji pracy, do których stosują się pracownicy Biura Sprzedaży i Biura Obsługi Klienta, aby zapewnić bezpieczeństwo klientom i sobie, a przy tym nie wyłączyć sprawnego funkcjonowania organizacji. Do powyższego doszła także kreatywność związana z wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Do biura Sprzedaży Nickel Development, mieszczącego się w Poznaniu, przy ul. Piątkowskiej 110, można wejść dosłownie z ulicy. Nie spotykamy nikogo po drodze, wystarczy wysiąść z samochodu zaparkowanego przy chodniku, dosłownie kilka metrów od wejścia do biura. Spotkania umawiane są na określone godziny, aby wewnątrz nie przebywało na raz więcej niż 5 osób, wliczając w to 2 lub 3 pracowników pełniących danego dnia dyżur. Przy wejściu zaaranżowano strefę dezynfekcji, do której ograniczono ruch listonoszy i dostawców, aby nie przenosić ewentualnych zarazków z zewnątrz na teren biura, gdzie w określonych okolicznościach mogą nadal odbywać się spotkania, przy uwzględnieniu zasad bezpieczeństwa.

– Dysponujemy dużą, wygodną salą konferencyjną, w której może przebywać kilka osób bez naruszania zasad bezpieczeństwa. Pomimo dostępnych i chętnie używanych komunikatorów, kupujący mieszkanie często przed podjęciem ostatecznej decyzji woli spotkać się osobiście – mówi Barbara Czajka, specjalista ds. sprzedaży w Nickel Development. – Chce poznać przedstawiciela firmy, której ma zaufać i której powierza swoje pieniądze. Może także obejrzeć makietę inwestycji, utwierdzić się w wyborze konkretnego mieszkania i uzyskać pewność, że podjęta decyzja jest najkorzystniejsza dla niego – dodaje.

Poznański deweloper współpracuje z dwiema kancelariami notarialnymi, gdzie w komfortowych (biorąc uwagę zasady ostrożności) warunkach może odbywać się podpisywanie umów.

– Podobne warunki, jak w naszym biurze przy ul. Piątkowskiej panują w kancelariach, gdzie podpisujemy umowy wymagające poświadczenia notarialnego. Ostatnio przy podpisaniu umowy klientów obsługiwał osobiście sam rejent, aby ograniczyć liczbę osób obecnych podczas spotkania – opowiada Barbara Czajka. – Cała nasza czwórka miała do dyspozycji dużą salę konferencyjną, po tym jak wszyscy przeszli dezynfekcję przy wejściu do biura – mówi. Sala miała uchylone okna, więc każdy czuł się komfortowo i bezpiecznie. Warunki umowy zostały omówione wcześniej mailowo, więc spotkanie trwało możliwie krótko – dodaje sprzedawca.

Normalna praca odbywa się również w Biurze Obsługi Klienta. Jak opowiada jego pracownik – Maciej Dropik, w ostatnim czasie przeprowadził kilka odbiorów technicznych oraz przekazywał domy nowym właścicielom.

– Zachowujemy zasady ostrożności i ograniczamy liczbę osób obecnych na spotkaniach, ale poza tym wywiązujemy się na bieżąco z naszych obietnic i obowiązków wobec klientów. Dla tych, którym zależy na czasie, potrafimy zaaranżować warunki, które będą gwarantować bezpieczeństwo – podkreśla Maciej Dropik.

W zakresie obsługi online Nickel Development uruchomił usługę na platformie Autenti, za pośrednictwem której można zawierać wszystkie umowy nie wymagające poświadczenia notarialnego. Należą do nich zyskujące na popularności umowy rezerwacyjne, które w aktualnych okolicznościach mają wydłużony okres obowiązywania – w zależności od ustaleń z klientami, nawet do ośmiu tygodni. Przedtem były one ustalone sztywno na równe cztery tygodnie.

Deweloper stawia również na dodatkową aktywność online w obszarze poradników. Na stronie internetowej pojawiło się w ostatnich więcej nowych materiałów merytorycznych, tworzonych przez specjalistów z różnych obszarów działalności firmy.

Dodaj komentarz