Bez reklamy nie ma sukcesu. Wykorzystaj pozycjonowanie i spraw, że wydatki na nią będą efektywne


– Wydatkom na działania marketingowe nader często towarzyszą istotne dylematy, jako że zwykle bardzo trudno precyzyjnie przewidzieć możliwe owoce. Często wolimy się jednak godzić z wysokim kosztem korzystania z kanałów komunikacji zapewniających ogromny zasięg licząc na to, że ten niewielki procent potencjalnych klientów będzie dzięki temu stanowił istotną ich liczbę. Dziś jednak można już podejść do sprawy zupełnie inaczej i dotrzeć bezpośrednio do tych, których łatwo skłonimy do zakupu.

Pozycjonowanie stron to przykład umiejętnego korzystania z nowych technologii

Nie bez powodu główne ulice naszych miast są wprost zasypane taką ilością rozmaitych reklam, wobec czego kolejne samorządy starają się stosownymi regulacjami bronić przynajmniej estetyki zabytkowych centrów. Zwiększanie zasięgu to jedyny sposób na to, by konwencjonalne metody promocji mogły przynieść satysfakcjonujący skutek. W przypadku wielu ofert dotyczących usług bądź produktów adresowanych do ograniczonych grup tą efektywność możemy do pewnego stopnia podnosić. Promujemy się więc w branżowych mediach, z rozwagą dobieramy lokalizacje naszych banerów. Nadal jednak większość odbiorców będzie przypadkowych – a ilu jednocześnie straciliśmy takich, którzy mogli stać się naszymi klientami? Tego typu problemy to jednak przeszłość dla każdego, kto dostrzegł prawdziwą istotę przemian, jakie przyniosły ze sobą nowe technologie. Wykorzystaj je!

Przełamanie jednostronności masowej komunikacji to najważniejszy rezultat powszechnego dostępu do sieci, pozwalający jej użytkownikom samodzielnie docierać do niezbędnych im ofert. Jak? Od lat niemal wszystkim nam służy do tego wyszukiwarka Google. Mamy więc jeden kanał pozwalający nam na objęcie w zasadzie każdego potencjalnego klienta. Co ważne, to on sam decyduje, kiedy do niego dotrzemy, toteż uzyskanie decyzji zakupowej staje się znacznie łatwiejsze. Brzmi doskonale? Jest tylko jedno „ale”. Wymaga to pewnego nakładu pracy. Zostaw ją specjalistom!

Zadanie nie jest łatwe. Znajdź specjalistów, którzy mu podołają i zapewnią Ci sukces

Choć wyszukiwarka pozwala nam w kilka chwil zapoznać się z nieprzebranymi zasobami sieci, z możliwości tej w większości nie korzystamy i kończymy wyszukiwanie w chwili, gdy znaleźliśmy pierwszy satysfakcjonujący nas wynik. Dlatego tak ważne jest miejsce na liście w Google. Sprawa jest prosta: im wyżej, tym lepiej!

Jak jednak przypominają fachowcy z firmy INSEO, jego zdobycie jest obecnie znacznie trudniejsze niż kiedyś. Tanie oferty i obietnice błyskawicznych efektów niezawodnie świadczą o tym, że nie mamy do czynienia z godnymi zaufania zespołami. Wybieraj rozważnie!

Koszty pozycjonowanie wynikają z konieczności zaangażowania doświadczonych specjalistów, wykonania wielu prac nad optymalizacją strony (teksty nadal są ważne, ale dziś to za mało) i pozyskania niekoniecznie licznych, jednak silnych linków. Przy dobrze dobranych frazach – to kolejny aspekt, który wymaga fachowej pomocy – zwracają się jednak z dużą nawiązką. Jak szybko? Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i aktywności rywali. Zawsze jednak jest to kilka miesięcy, a zatem najważniejsze, to nie zwlekać z rozpoczęciem prac.

 

Dodaj komentarz