W dzisiejszych czasach znajomość języków obcych jest bardzo istotna, szczególnie jeśli mowa o języku angielskim. Jest to nie tylko umiejętność, dzięki której staniemy się atrakcyjniejsi w oczach przyszłego pracodawcy, ale również pozwoli nam na swobodne porozumiewanie się w trakcie wyjazdów za granicę. Właśnie dlatego korepetycje z angielskiego w Poznaniu są świetną inwestycją niezależnie od wieku czy poziomu umiejętności zainteresowanej nimi osoby.
Kim są osoby udzielające korepetycji?
Trzeba jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do zajęć w szkole językowej, decydując się na korepetycje, nie zawsze możemy liczyć, że będą one prowadzone przez nauczyciela języka. Oczywiście zdarzają się ogłoszenia zamieszczane przez nauczycieli czy native speakerów, jednak często udzielaniem korepetycji zajmują się studenci filologii, a nawet uczniowie, którzy dobrze znają dany język. Wynika to z tego, że rzadko jest to zajęcie na pełen etat, z reguły traktowane jest raczej jako możliwość zdobycia dodatkowego dochodu.
Na co zwrócić uwagę wybierając korepetytora?
Wybierając korepetytora, nie można kierować się tylko i wyłącznie ceną takich zajęć, ponieważ istnieje wiele innych czynników, które również mają ogromne znaczenie, dlatego przed podjęciem decyzji o wybraniu konkretnej oferty warto dokładnie sprawdzić dostępne informacje.
- Poziom zajęć
Wśród ofert korepetycji znaleźć można zarówno te skierowane do osób dopiero zaczynających swoją przygodę z nauką języka, jak i tych, które znają już język, ale zależy im na podszlifowaniu pewnych umiejętności. To właśnie od naszych oczekiwań wobec materiału, jaki chcemy przerobić oraz umiejętności, na jakich nam zależy, powinien zależeć wybór korepetytora. Doświadczony nauczyciel nie będzie miał problemu z wytłumaczeniem skomplikowanych zagadnień gramatycznych, z kolei zajęcia z native speakerem mogą być pomocne w poprawieniu wymowy i nabraniu pewności siebie w trakcie rozmowy.
- Doświadczenie korepetytora
Nie każdy sprawdzi się w roli nauczyciela, ponieważ wbrew pozorom zajęcie to nie polega tylko na przekazywaniu informacji. Nie wystarczy więc samo posiadanie wiedzy. Wybierając korepetytora, warto więc zwrócić uwagę na to, czy ma on już doświadczenie. Osoba, która prowadziła wcześniej podobne zajęcie, ma już najprawdopodobniej wypracowane pewne metody i sposoby na usprawnienie nauki oraz tłumaczenie zagadnień językowych w sposób zrozumiały dla ucznia. Jest to szczególnie istotne, kiedy chodzi o zajęcia dla dzieci.
- Czas i miejsce prowadzenia zajęć
Kolejną ważną rzeczą, którą należy ustalić przed wybraniem korepetytora, jest to gdzie i w jakim czasie takie zajęcia miałyby się odbywać. Zajęcia zazwyczaj mogą być prowadzone u ucznia lub u korepetytora, chociaż coraz częściej zdarzają się też oferty korepetycji online, które prowadzone są na przykład przez Skype. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze dostępne są wszystkie te możliwości. Jeśli podobne informacje nie są zawarte w interesującym nas ogłoszeniu, warto skontaktować się z taką osobą i poprosić o określenie swojej dostępności.
Gdzie szukać ogłoszeń?
Wiele osób czuje się najpewniej wybierając korepetytora z polecenia, ale nie zawsze mamy taką możliwość i pozostaje nam wtedy tylko przeglądanie ogłoszeń. Mimo że studenci w dalszym ciągu często ogłaszają takie zajęcia na uniwersyteckich tablicach ogłoszeń, obecnie najłatwiejszym sposobem na znalezienie ofert jest skorzystanie z Internetu. Wystarczy wejść na jeden z popularnych portali z ogłoszeniami, by znaleźć coś dla siebie. Istnieją również strony, które zostały stworzone specjalnie z myślą o łączeniu ze sobą osób potrzebujących korepetytora, z tymi które oferują takie usługi. Dzięki skorzystaniu z takich możliwości znalezienie korepetytora nie będzie stanowiło problemu.
Określenie średniej ceny za takie zajęcia nie jest łatwe, ponieważ cena w dużej mierze zależy od umiejętności, wykształcenia oraz doświadczenia osoby prowadzącej korepetycje. Najlepszym sposobem na podjęcie dobrej decyzji jest porównywanie ze sobą wielu możliwości i wybranie tej, która najbardziej odpowiada naszym oczekiwaniom.