Zakładasz sklep ze zdrową żywnością? Sprawdź, czego nie może w nim zabraknąć


Branża eko świetnie się sprzedaje. W końcu każdy z nas pragnie być zdrowy, szczupły i długowieczny. Zdrowa żywność to duży krok w tym kierunku. Jeśli przymierzasz się do otwarcia sklepu z eko produktami sprawdź, czego potrzebujesz w swoim biznesie.

Po pierwsze: waga

Jeżeli w swojej koncepcji zakładasz, że klienci będą mogli skorzystać z produktów na wagę, musisz – rzecz jasna – zaopatrzyć się w wagę. Wygodne są zwłaszcza wagi elektroniczne, takie jakie oferuje producent https://www.moga.pl/. W przypadku hurtowni i centrów dystrybucyjnych zdecydowanie sprawdza się natomiast, wytrzymująca duże obciążenia, waga hakowa.

Po drugie: towary handlowe

Musisz pozyskać towary handlowe do dalszej odsprzedaży. Powinny być wysokiej jakości, aby Twoi klienci byli zadowoleni. Pamiętaj, że ewentualny problem z asortymentem spadnie na Ciebie jako na sprzedawcę bezpośredniego. Przygotuj spory kapitał – jako nowy sprzedający nie uzyskasz zbyt dużych rabatów. Możesz też solidnie się zdziwić, że ceny w hurtowni są dla Ciebie niewiele niższe niż dla odbiorców detalicznych. Wraz z dłuższą współpracą oraz zwiększeniem wolumenu zakupu hurtownia powinna przydzielić Ci większy rabat.

Po trzecie: opakowania

W sklepie eko szczególną wagę musisz przyłożyć do opakowań. Nie powinny być one wykonane z tworzyw sztucznych. Odpadają więc wszelkiego typu foliówki i reklamówki. Możesz zdecydować się na papierowe opakowania, a także zachęcić klientów, by do Twojego sklepu przychodzili ze swoimi pojemnikami wielorazowego użytku. Wykorzystując fakt, że tworzysz miejsce do zakupów eko, możesz rozważyć także sprzedaż ekologicznych opakowań wielorazowego użytku w postaci pojemników czy siatek. Popyt na nie będzie na pewno.

Po czwarte: działaj wśród lokalnej społeczności

Czy w Twoim mieście organizowane są festiwale smaku lub wydarzenia o charakterze kulinarnym? Bierz udział w targach, pokazach i warsztatach dotyczących Twojej branży. Każda z nich to okazja do zaprezentowania swoich produktów, poznania konkurencji i nawiązania – być może – ciekawych relacji biznesowych. Korzystaj więc i mądrze nawiązuj kontakty.

Po czwarte: wejdź we współpracę z miejscową restauracją

Ekologiczne owoce, warzywa, zioła i nasiona to produkty często poszukiwane przez dobrych restauratorów. Wyjątkowej klasy regionalne sery, mleko, miody czy kefir to produkty, których nie dostaną w zwykłych hurtowniach. Wyprzedź więc konkurencję i stań się dostawcą. Poszerzaj swoje rynki zbytu nie tylko o klientów indywidualnych, ale też hurtowych.

Po piąte: zainwestuj w reklamę

Mawia się, że dobry produkt czy usługa obroni się sam. W dobie ogromnej konkurencji stwierdzenie to jednak się nie sprawdza. Jeśli otwierasz swój sklep, zainwestuj w szyld z jego nazwą, postaw billboard reklamowy informujący mieszkańców o nowopowstałym punkcie sprzedaży produktów eko, zamów też artykuł sponsorowany w lokalnej prasie. Dobrze by było, gdybyś miał swój profil w mediach społecznościowych i relacjonował klientom, co sprzedajesz, dlaczego warto wybrać Twój asortyment i w jaki sposób można przyrządzić z niego znakomite potrawy.

 

 

 

 

Dodaj komentarz