Jak na prawdziwym dworcu


Dworzec Rataje w Poznaniu, przez który przewija się miesięcznie średnio ponad pół miliona pasażerów, otrzymał unowocześnioną poczekalnię.

Obok okienek, gdzie można kupić bilety oraz uzyskać informacje o odjazdach tramwajów oraz autobusów miejskich i podmiejskich (komunikaty podawane są również na ekranach „ledowych”) w obiekcie wydzielona została część gastronomiczna. W dni powszednie, w  godzinach  od 6 do 20, czynne jest tam bistro oraz kiosk prasowy, gdzie także można kupić bilety komunikacji miejskiej. W budynku dworca zmodernizowane zostały toalety.

Nowym właścicielem puntu usługowo-gastronomicznego jest Eurokiosk Sp. z o. o. Firma ta wygrała przetarg (zorganizowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu) na zagospodarowanie czternastoletniego już obiektu dworca ratajskiego. Ta część dworca wymagała remontu.  Inwestycja, która została zrealizowana kosztowała 180 tys. złotych, a powstała na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Modernizacja dworca trwała niemal miesiąc. Obiekt jest pierwszym w mieście, tak bogato wyposażonym w urządzenia do obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Można dodać, iż niejeden dworzec kolejowy lub autobusowy komunikacji międzymiastowej w kraju jest gorzej wyposażony w udogodnienia dla pasażerów od ratajskiego. ZTM zapowiada, że z czasem  o nowe usługi wzbogacone zostaną inne miejskie dworce przesiadkowe, np. na osiedlu Sobieskiego.

W otwarciu unowocześnionego dworca ratajskiego uczestniczyli Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny Eurokiosku oraz dyrektor ZTM Bogusław Bajoński.

Tekst i zdjęcia: Andrzej Świątek

1 komentarz

  1. gosc pisze:

    teraz można tam spokojnie czekac na autobus

Dodaj komentarz