Nowoczesne strony internetowe dla firm – co powinny posiadać?


Firmy i przedsiębiorstwa nie mające strony internetowej praktycznie nie istnieją ‒ potencjalni klienci właśnie w sieci rozpoczynają poszukiwania wszelkiego typu usług i produktów. Oczywiście samo posiadanie strony to nie wszystko, ważne jest, aby była to strona nowoczesna ‒ taka, która wyróżni się na tle konkurencji. Jakie elementy obowiązkowo muszą znaleźć się na nowoczesnej stronie internetowej? Poniżej kilka podpowiedzi, zapraszamy do lektury!

Strona internetowa – o czym należy pamiętać? 

Przygotowanie nowoczesnej strony internetowej nie należy do najprostszych czynności, istnieją jednak pewne trendy i wytyczne, dzięki którym powyższe zadanie może okazać się nieco łatwiejsze. Warto zacząć od tego, że nowoczesna strona internetowa powinna być przyjazna dla użytkownika, intuicyjna w obsłudze i niezawodna ‒ słaba prędkość ładowania czy pojawiające się błędny bardzo szybko odstraszą potencjalnych klientów i z pewnością nie pomogą w budowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Elementy nowoczesnej strony internetowej ‒ TOP 3

1. Atrakcyjny design 

Oryginalny, najlepiej wykonany na zamówienie projekt graficzny to bardzo ważna kwestia. Liczą się kolorystyka, styl i rozmiar fontów, grafiki ‒ każdy szczegół. Wszystkie elementy powinny być spójne z sobą i przyjemne dla oka. Jakie trendy możemy tutaj wymienić?

– Flat design ‒ wśród nowoczesnych stron internetowych króluje minimalizm, wszelkiego typu gradienty, nasycenie kolorami, liczne grafiki raczej odchodzą do lamusa. Oszczędność form i kolorów sprawia, że strona wygląda elegancko, dobrze prezentuje się na różnych urządzeniach, jest czytelna i zachęcająca.
Hero image lub ruchomy slider ‒ jeszcze do niedawna na górze strony internetowej pojawiały się slidery – ruchome zdjęcia prezentujące firmę i jej ofertę. Alternatywnym i coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest hero image ‒ jeden obraz na górze strony.
Ilustracje ‒ powinny być unikalne, stworzone z myślą o konkretnych firmie, usłudze lub produkcie.
Logo ‒ logo to ważny element identyfikacji wizualnej firmy i obowiązkowo powinno znaleźć się na stronie internetowej.

2. Unikalne treści

Treść to kolejny niezwykle ważny element. Tutaj liczą się chwytliwe slogany, ciekawe nagłówki, wartościowe i unikalne opisy kategorii. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również blog firmowy, zamieszczenie na stronie poradników i artykułów. O czym należy tutaj pamiętać?
‒ Treści muszą być unikalne ‒ kopiowanie od konkurencji jest bardzo niemile widziane zarówno przez użytkowników, jak i przez wyszukiwarkę Google.
‒ Ważnym elementem są również zakładki ‒ nazwy zakładek i treści w nich zawarte powinny być logiczne, na przykład: O nas/O firmie, Oferta, Realizacje, Portfolio, Kontakt.
‒ Warto też pokusić się o infografiki i video-poradniki.
‒ CTA, czyli Call to action ‒ gdy już przedstawimy potencjalnemu klientowi naszą ofertę pamiętajmy do zachęcania go do działania, przyciski typu: Zamów wycenę, Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji, Tak, chcę mieć więcej klientów są jak najbardziej wskazane.

3. Formularze i popy

Formularze kontaktowe, formularze zapisu do newslettera, pop-upy to kolejne ważne elementy. Dobrze wykonane formularze ułatwią potencjalnym klientom kontakt z Twoją firmą. To oczywiście nie wszystko. Korzystają z formularza, użytkownik zostawia swoje dane, nawet gdy opuści Twoją stronę bez konwersji będziesz mógł ponownie do niego dotrzeć, na przykład wysłać mu powiadomienia o nowych produktach czy bieżące informacje o promocjach.

Firmowa strona internetowa ‒ o czym jeszcze należy pamiętać?

Powyższe kwestie to podstawowe elementy, w przypadku nowoczesnych stron internetowych liczą się również:
Responsywność ‒ nowoczesna strona internetowa powinna dobrze wyświetlać się zarówno na ekranie komputera, jak również telefonu.
Prędkość ładowania ‒ zacinająca się strona internetowa to droga do utraty wielu klientów.
Certyfikat SSL ‒ potwierdzają poufność transmisji danych i zwiększą autorytet domeny.
Integracja z mediami społecznościowymi i portalami takimi, jak Facebook, Twitter, Allegro itd.
Zgody marketingowe – pamiętajmy również o RODO i zgodach na przetwarzanie danych.
Seo i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych ‒ działania SEO sprawią, że Twoja strona będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, dzięki temu potencjalni klienci będą mogli ją znaleźć.

Nowoczesne strony i sklepy internetowe ‒ oferta Greenview 

Jak widać, nowoczesna strona internetowa to niezależnie od branży spore wyzwanie. Warto więc przygotowanie takiej strony zlecić prawdziwym fachowcom, my polecamy firmę Greenview. Agencja ma na koncie wiele realizacji, a jej portfolio robi duże wrażenie. Fachowcy z Greenview zajmują się nie tylko tworzeniem stron internetowych, ale również e-sklepów i aplikacji.

Podsumowanie

Nowoczesna strona internetowa to unikalny design, wartościowe treści, formularze kontaktowe, responsywność i dobra prędkość ładowania. Dobrze przygotowana strona z pewnością zwiększy grono klientów, a co za tym idzie, zyski. Pamiętajmy jednak, aby przygotowanie takiej strony zlecić prawdziwym fachowcom.

Powodzenia!

Dodaj komentarz