O tym, czy dany punkt handlowy bądź usługowy będzie cieszył się dostatecznie dużym zainteresowaniem, decydują rozmaite czynniki, wśród których rzeczywista atrakcyjność dostępnej w nim oferty wcale nie musi odgrywać kluczowej roli. Najpierw trzeba wszak pozwolić się znaleźć, a to przy silnej konkurencji nie zawsze jest łatwe – zadowalającego rezultatu niekiedy wcale nie gwarantuje nawet dobra lokalizacja. Skuteczne przykucie uwagi to w dodatku tylko część sukcesu.
Bądź łatwy do rozpoznania, a następnie wzbudź zaufanie
Nie trzeba szczególnej przytomności umysłu by zdawać sobie sprawę, że sukces niejednego przedsięwzięcia będzie w wielkiej mierze zależał od tego, czy po prostu miejsce, w którym oczekujemy na klientów będzie rzucało się w oczy i nie będzie sprawiało kłopotów z identyfikacją. Jak jednak tego dokonać w sytuacji, gdy już do wielu lat niemal każda nasza ulica, jeśli tylko nie znajduje się w jakiejś podporządkowanej surowszym przepisom lokalnym strefie historycznej zabudowy, jest polem bezpardonowej walki o uwagę przechodniów?
Za każdym razem wymaga to odpowiedniego namysłu i planowania, by nie wykonywać żadnych prac na darmo. Przygotowaniu motywów graficznych, które będą w stanie zapadać ludziom w pamięć i wskazywać także ich intuicji przedmiot naszej działalności, naprawdę warto poświęcić nieco czasu. Z reguły korzystamy z emitowanej różnymi drogami (w lokalnych mediach, sieci, na drukach) reklamy – koniecznie trzeba zadbać o czytelność i spójność zastosowanych tam form z tymi, które ukażą się oczom klienta, gdy postanowi nas bezpośrednio odwiedzić. Wówczas nawet ulotka wyrzucona do śmieci natychmiast po pobieżnym przeczytaniu będzie w stanie zostawić w pamięci odbiorcy odpowiedni ślad. To wszystko to jedna część całego zagadnienia, jednocześnie musimy zająć się swoją witryną.
Nie pozostawiaj wątpliwości co do swojego profesjonalizmu
Łatwość identyfikacji z dużej odległości, a jednocześnie możliwość dostarczenia obserwatorowi możliwie wielu kluczowych informacji, rzucająca się w oczy wyrazistość, utrzymana jednak w karbach pewnej ustalonej z góry estetyki – pogodzenie tych sprzecznych potrzeb w zakresie przygotowania obiektu nie jest trudne. Konieczne są tylko odpowiednie rozwiązania.
Kaseton lub innego rodzaju szyld to dziś element nieodzowny, lecz jego możliwości są ograniczone – przede wszystkim nie należy go przeładowywać treścią, nawet, jeśli jest dość długi.
Znakomite możliwości oferują zaś w tym zakresie wszelkie duże powierzchnie przeszklone, w których lubuje się współczesna architektura. Druk wielkoformatowy wykonany na folii perforowanej, jaki oferuje np. firma DisplayExpo, pozwala wykorzystać je w pełni, a jednocześnie zachować komfort świetlny wnętrza. Niezwykle istotna jest tu jednak jakość wykonania, zwłaszcza, jeśli ma to być nośnik treści umieszczony w danym miejscu na stałe. Obiektem naszej troski powinien być także projekt graficzny – okazały rozmiar takiego wydruku stanowi wielką szansę, ale i wyzwanie. Musi być on dostosowany zarówno do wspomnianych już zasad identyfikacyjnych konkretnego podmiotu, jak i charakteru przedsięwzięcia.