Zmiany na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin, Towarowej i al. Niepodległości


Torowisko umożliwiające tramwajom jadącym ul. Towarową skręt w prawo w ul. Święty Marcin, przesunięcie lokalizacji przystanków na ul. Towarowej, nowe przejście dla pieszych, dwukierunkowa i bezpieczniejsza ścieżka rowerowa przy Auli Uniwersyteckiej i Collegium Iuridicum. To najważniejsze rozwiązania komunikacyjne, które zawiera przygotowywana dokumentacja przebudowy ul. Św. Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z ul. Towarową.

Projekt wykonywany jest przy użyciu nowoczesnej technologii BIM (ang. Building Information Modeling). Wzbogaca ona proces powstawania projektu umożliwiając ciągły i natychmiastowy dostęp do informacji o nim, a także o związanych z nim kosztach i harmonogramach. Przygotowanie projektu w tej technologii umożliwia jeszcze lepszą koordynację prac oraz pozwala na optymalizację kosztów inwestycji.

– Modelowanie inwestycji przy pomocy BIM pozwoliło już teraz wygenerować animację, która przedstawia planowane do wdrożenia rozwiązania. Najważniejszym z nich jest przebudowa układu komunikacyjnego umożliwiająca skręt z ul. Św. Marcin w ul. Towarową. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory aż do ul. Hetmańskiej – tłumaczy Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wprowadzenie nowego skrętu spowoduje zmianę lokalizacji przystanków tramwajowych na ul. Towarowej i sprawi, że nieco inaczej zostanie zagospodarowany cypel parku Romana Maciejewskiego. Na wysokości budynku Akademii Muzycznej pojawi się nowe przejście dla pieszych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz