Koniec marki Piotr i Paweł


Spar Group Ltd.  zainwestuje w  markę Piotr i Paweł. O podpisaniu dziś w Poznaniu listu intencyjnego poinformował portal branżowy „Wiadomości Handlowe”. Około 70 pozostałych sklepów sieci  docelowo ma zmienić szyld na Spar.

Obie firmy nie ujawniają żadnych szczegółów związanych z transakcją. Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje, że powstać ma zupełnie nowa spółka, w której większość udziałów obejmie Spar Group. Fundusze należące do TFI Capital Partners będą posiadały mniejszościowe udziały w tejże spółce. Nowa firma formalnie ma być właścicielem firmy Grupa Piotr i Paweł, czyli spółki-matki całej grupy kapitałowej poznańskiej sieci.

Aby transakcja mogła zostać domknięta, niezbędna będzie zgoda UOKiK-u. Spar Group ma wystąpić niezwłocznie z prośbą o wydanie decyzji w tej sprawie.

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl  około 70 pozostałych sklepów sieci  docelowo ma zmienić szyld na Spar.

Spar jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 48 krajach na 4 kontynentach. Około 12,78 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia około 13,5 miliona klientów.

Spar Polska działa od 1996 roku, a od 2010 roku należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju – Grupy Kapitałowej Bać-Pol. W Polsce Spar opiera się w pełni na polskim kapitale i posiada 250 sklepów w formatach Supermarket, Eurospar i Express.  Wszystkie na licencji franczyzowej.

 

Dodaj komentarz