„Bóg, Rodzina, Firma, Hojność” – przyczyna i skutek sukcesu przedsiębiorcy


„Rozwój takich inicjatyw jak ta konferencja jest ważny dla naszej archidiecezji i całego regionu. Trzeba dbać o to promieniowanie dobra ” – powiedział ks. bp Damian Bryl, który odprawił uroczystą mszę świętą dla uczestników konferencji „Bóg, Rodzina, Firma, Hojność”, której czwarta edycja odbyła się 29 i 30 marca w Tarnowie Podgórnym. Patronat honorowy objął ks. abp. Stanisław Gądecki, metropolita poznański. Patronat medialny objął „Nasz Głos Poznański”.

„Mogliśmy w gronie sprawdzonych ludzi porozmawiać o tym, co decyduje o tym, że chcemy być katolickimi przedsiębiorcami, że warto ufać Bogu – mimo różnych wyzwań i trudności” – podkreślają uczestnicy konferencji, których działalność ma zasięg lokalny, krajowy i światowy. Dzielenie się praktyką „biznesu w służbie Bogu” było inspirowane wystąpieniami prelegentów polskich i zagranicznych. Każdy z nich dzielił się doświadczeniem osobistym i zawodowym. Nie bał się mówić o konsekwencjach prowadzenia biznesu w oparciu o Boże Zasady. „W Polsce nie jest to tak popularne jak za granicą, dlatego jest wśród nas wielu ludzi biznesu, którzy nie potrafią w pełni skorzystać ze skarbca Bożej Łaski” – przekonuje ks. Rafał Ostrowski, opiekun Duszpasterstwa Przedsiębiorców i Pracodawców „Talent” w Archidiecezji Poznańskiej – głównego organizatora wydarzenia. Dlatego kluczowym jest system życia w oparciu o zasady Przyjęcia Królestwa Bożego. A należą do nich: kierownictwo duchowe Kościoła, firma wspólnotą w misji Chrystusa, hojność wobec bliźnich, więź miłości z przedsiębiorcami, jedność w katolickiej rodzinie. To właśnie one spajały wystąpienia. „Z tej perspektywy, cel usystematyzowania wiedzy o tym, co znaczy być katolickim przedsiębiorcą został osiągnięty” – mówi Dominik Górny, rzecznik medialny konferencji. Szczególnie ciekawymi okazały się warsztaty. Przedsiębiorcy pracowali wtedy w grupach, odpowiadając na pytania dot. takich zagadnień jak np.: jak interpretować geniusz kobiety; misja i wizja i wartości w firmie, jak uchwycić moment kiedy firma świecka staje się bożą.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz