Czwarta generacja rowerów już w Poznaniu


Można już korzystać z 475 rowerów 4. generacji, w tym 30 rowerów elektrycznych. Uzupełniają one istniejącą wcześniej flotę ponad 1200 rowerów trzeciej generacji, które w tym sezonie można wypożyczać od 1 marca.

– To przełomowy moment w trwającej od 2012 roku historii Poznańskiego Roweru Miejskiego – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Do tej pory rozwijany był system trzeciej generacji, czyli wymagający stacji dokujących. Każda kolejna rozbudowa świadczyła o tym, że im większy system, tym większa popularność tego środka transportu. Od tego roku do dyspozycji użytkowników będą rowery czwartej generacji, który można zwracać poza stacjami. To całkowita nowość w przestrzeni miejskiej.

– Rowery 4. generacji umożliwiają zwrot roweru tam, gdzie jest to wygodne. Albo w obrębie stref, albo – za dodatkową opłatą – poza nimi. Trzeba jednak pamiętać, że zwrócony rower nie może przeszkadzać innym użytkownikom chodnika lub drogi, a miejsce jego zwrotu musi być ogólnodostępne tak, by kolejni użytkownicy nie mieli problemu z wypożyczeniem – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska,

Rowery czwartej generacji będzie można bez dodatkowych opłat wypożyczyć i oddać na jednej ze 112 stref PRM i dodatkowo na czterech stacjach sponsorskich. 80 z nich znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejących stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego. Największa strefa obejmuje cały obszar w granicach I ramy komunikacyjnej (Roosevelta, Pułaskiego, Przepadek, tory kolejowe, Św. Wincentego, Podwale, rondo Śródka, Jana Pawła II, rondo Rataje, Bolesława Krzywoustego, Królowej Jadwigi, Matyi, most Dworcowy) z wyłączeniem płyty Starego Rynku. Kolejne 32 strefy znajdują się w miejscach, gdzie dotychczas roweru publicznego nie było. Są oznaczone tablicami informacyjnymi i oznakowaniem poziomym określającym ich granice.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz