Kolejowa rama Poznania


Linia kolejowa wokół Poznania, która dotychczas wykorzystywana jest tylko przez pociągi towarowe, będzie dostosowana w przyszłości do ruchu pasażerskiego. Przejazd z Franowa na Naramowice lub Strzeszyn znacznie się dzięki temu skróci. Podpisano właśnie umowę na wykonanie kompleksowej koncepcji tego projektu.

 

– Uruchomienie komunikacji pasażerskiej w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na obwodnicy towarowej jest projektem przyszłościowym. Jednak już dziś musimy zadbać o to, aby w ramach prac projektowych zostały przygotowane wszystkie niezbędne elementy, które będą służyć pasażerom. Prowadzenie tego projektu jest możliwe dzięki doskonałej współpracy z PKP PLK S.A. – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta Poznania.

Podpisano umowę pomiędzy miastem Poznań a firmą BBF Sp. z o.o. Stworzy ona kompleksową koncepcję programowo-przestrzenną polegającego na powiązaniu nowoprojektowanych przystanków w ramach obwodnicy towarowej Poznania. Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt zakłada powstanie nowych przystanków kolejowych: Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin, Poznań Naramowice, Poznań Uniwersytet i Suchy Las. Stacje ta mają być połączone z miejską infrastrukturą transportową – drogową i pieszo-rowerową.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz