Naramowice: jaka prędkość tramwaju


Trasa na Naramowice zaprojektowana i wybudowana będzie, by tramwaje mogły jeździć z optymalną prędkością, zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Rzeczywista prędkość będzie mniejsza z uwagi na bliskość budynków mieszkalnych oraz odległości między przystankami.

 

Zgodnie z decyzją środowiskową ograniczenie prędkości tramwajów do 40 km/h ma być na dwóch odcinkach – pomiędzy pętlą Wilczak a początkiem wiaduktu nad ul. Lechicką oraz od ul. Nowa Stoińskiego do przystanku końcowego w okolicach ul. Błażeja. Na odcinku od wiaduktu do przystanku Nowa Stoińskiego rzeczywista prędkość z jaką będą poruszały się tramwaje, ze względu na odległości pomiędzy przystankami, wyniesie 50-60km/h.

– Trasę tramwajową na Naramowice należy traktować jako śródmiejską, a nie szybkiego ruchu. Trudno więc porównywać ją do Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, gdzie przystanki są w odległości przynajmniej kilometra od siebie, a na samej trasie nie ma żadnych skrzyżowań z drogami. Tramwaj ma dość czasu, by się rozpędzić. Patrząc na rozmieszczenie przystanków, to trasie na Naramowice bliżej raczej do tej z ul. Grunwaldzkiej – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta Poznania.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz