Videoreklama dźwignią biznesu


Od momentu pojawienia się pierwszych, nowocześnie rozumianych czasopism minęło już kilka wieków. Wraz z rozwojem tej dziedziny aktywności ludzkiej rozpoczęła swą działalność również inna branża – reklama. Dawniej bardziej subtelna i częściej przydatna, dziś nachalna, wyglądająca zza każdego zaułka, wręcz prześladująca człowieka. Jak w takim natłoku reklamowych treści da się za pośrednictwem tego sposobu komunikacji przekazać w skuteczny sposób konsumentom pożądaną treść?

Ruchome obrazy polem do popisu

Okazuje się, że wciąż, mimo pozornego nią znużenia, reklama ma szanse być skuteczną. Jednakże nie każda. Aby zadziałała w pożądany przez zamawiającego sposób powinna już na wstępie trafiać do oka i ucha słuchaczy. Stąd już o krok do stwierdzenia, że reklama w wersji video jest na ten moment najskuteczniejszym sposobem na zakomunikowanie światu istnienia swojego produktu.

Oczywiście przygotowanie skutecznego filmu reklamowego nie jest łatwym zadaniem. Na rynku działają dziesiątki agencji reklamowych, dwojących się i trojących nad zleceniami swoich klientów. Nie każdy ich pomysł jest jednak trafiony, a często wręcz bywa odpychający, przynosząc klientowi więcej szkód niż pożytku.

Od teraźniejszości…

Może się wydawać to dziwne na pierwszy rzut oka, jednakże reklama w formie video, jest tym działem marketingu, który rozwija się zdecydowanie najszybciej. Jak to możliwe? Odpowiedź tkwi w internecie, bowiem to rozwój tego medium jest bezpośrednio skorelowany ze wzrostem popularności reklamy filmowej.

Dawniej bowiem, przed upowszechnieniem się dostępu do internetu, reklamowa produkcja filmowa oznaczała w zdecydowanej większości przypadków filmy reklamowe, produkowane z myślą o emitowaniu w telewizyjnych blokach reklamowych, co swoją drogą kosztowało (i nadal kosztuje) krocie. Internet odmienił tą zależność.

Reklama video jest w tej chwili obecna na stronach internetowych, szczególnie na wielotematycznych serwisach komercyjnych. Daje to niezwykle szeroki możliwości działania, bowiem zwiedzanie popularnych stron internetowych – póki co przynajmniej – w większości przypadków jest bezpłatne. Kosztem wizyty jest właśnie konieczność obejrzenia reklamy.

…do przyszłości

Produkcja filmów reklamowych będzie przybierać na sile wraz z dalszym rozwojem technik internetowych. Przyszłość przed ta branżą rysuje się więc w niezwykle korzystnych barwach. Jest jeszcze co najmniej jeden powód takiego stanu rzeczy.

Jest nim bardzo wysoki poziom absorbowania uwagi widzów, jaki towarzyszy wyświetlaniu na ekranach i monitorach reklam w formie wideo. Krótki, coraz częściej zawierający przemyślaną fabułę filmik, ma o wiele większą siłę oddziaływania niż nawet największy i najbardziej oryginalny plakat, czy też radiowy komunikat.

Wideo oddziałuje bowiem na wiele zmysłów naraz, w tym przede wszystkim na wzrok i na słuch. Smaczku produkcji filmów reklamowych dodaje jeszcze możliwość zastosowania tzw. komunikatów podprogowych, czyli ukrytych w głównej treści reklamy sugestiom, które działają na odbiorcę, mimo że ten nawet nie zdaje sobie sprawy z ich obecności w danej reklamie. Elementu takiego nie znajdzie się w żadnym innym rodzaju reklamy. A trzeba wiedzieć, że jest to prawdziwa, wręcz hipnotyczna, potęga w ręku twórców reklamy.

Filmowa sprzedaż

Można z pewnością zaryzykować więc tezę, że produkcja filmów reklamowych jest sferą, w kierunku której powoli przesuwa się środek ciężkości całej branży reklamowej. I to zarówno w rozumieniu klientów, jak i twórców reklamy.

Video w celach reklamowych jest stosowane coraz częściej. Co ciekawe jest wykorzystywane także w reklamie umieszczanej w… czasopismach. Tak, to nie pomyłka – współczesny świat zna przypadki, których wydawane czasopismo na jednej ze swoich stron wyposażone było w specjalny giętki ekran, umożliwiający wyświetlanie filmów reklamowych.

Nie trzeba chyba bardziej wymownego dowodu na potwierdzenie tezy, iż reklamowa produkcja filmowa z czasem zje większość rynku, dotychczas zarezerwowanego dla innych, bardziej tradycjonalistycznych, form reklamy. Taka jest przyszłość tej branży, i to przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami i stoi w przedsionku teraźniejszości.

Konsultacja: Sztos.tv

Dodaj komentarz