Sieć komórkowa musi oddać pieniądze klientom


Reklamy stosowane  przez T-Mobile w kampanii „Pierwszy prawdziwy no limit” dotyczącej sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na stronie UOKiK ukazał się komunikat informujący o decyzji Urzędu ws. kampanii reklamowej „Pierwszy prawdziwy no limit”, prowadzonej przez T-Mobile od 21 lipca do 30 września 2015 r. Eksperci wyjaśniają, że oferta mogła wprowadzać w błąd. Pojawiała się w niej cena 49,98 zł, jednak wersjach reklam radiowych i internetowych brak było informacji o tym, że po 3 miesiącach do abonamentu doliczone zostanie 19,99 zł – za nielimitowany internet. UOKiK zauważa, że informacja była co prawda pokazana w reklamie telewizyjnej, jednak w sposób nieczytelny – małą, białą czcionką na jasnym tle.

Urząd informuje, że T-Mobile nie zostanie ukarany finansowo za te praktyki, ponieważ spółka zobowiązała się m.in. do wyeliminowania skutków swoich praktyk. W związku z tym UOKiK wyjaśnia klientom możliwości odzyskania pieniędzy. Informacja dotyczy osób, które podpisały umowę w ramach oferty „Pierwszy prawdziwy no limit na Internet, rozmowy, sms-y i mms-y do wszystkich” w pakiecie SMART XL w sieci Heyah.

Osoby, które nie rozwiązały powyższej umowy, mogą liczyć na:

– niepobieranie opłaty za usługę nielimitowanego internetu (19,99 zł miesięcznie) przez cały czas obowiązywania umowy, czyli do momentu rozwiązania jej przez ciebie, a także zwrot zapłaconych do tej pory opłat za tę usługę,

– miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie zgodziłeś się na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tej zgody,

– miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie wyraziłeś zgód marketingowych, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tych zgód.

Osoby, których umowa została zakończona, mogą się ubiegać o zwrot zapłaconych wcześniej pieniędzy:

19,99 zł miesięcznie za usługę nielimitowanego internetu,

4,99 zł miesięcznie, jeśli się nie zgodziłeś na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej,

4,99 zł miesięcznie, jeśli nie udzieliłeś zgód marketingowych.

– W efekcie decyzji Prezesa UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy – informuje UOKiK.

 

Źródło: uokik.gov.pl

 

 

Dodaj komentarz