Park kulturowy na Starym Mieście już obowiązuje


W czwartek (22 marca) weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście. Dzięki niej ze ścisłego centrum Poznania znikną agresywne reklamy. Przedsiębiorcy mają rok, by dostosować swoje szyldy i witryny do nowych wymagań.


Uchwała o parku kulturowym to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Dzięki niej Stare Miasto w Poznaniu będzie najbardziej reprezentacyjną i elegancką przestrzenią publiczną w całym mieście. Zanim jednak to nastąpi, właściciele sklepów i lokali działających na Rynku i w jego pobliżu będą mieli czas na dostosowanie się do wytycznych.

– Przedsiębiorcy działający na obszarze Starego Miasta, będą mieli 12 miesięcy – do 22 marca 2019 r. – na dostosowanie szyldów i tablic reklamowych niezgodnych z zapisami uchwały – mówi Joanna Bielawska-Pałczyńska, miejska konserwator zabytków. – W tym czasie konieczne będzie również ujednolicenie kolorystyki elewacji parterów, często malowanych fragmentarycznie. Większość ogródków gastronomicznych będzie funkcjonować zgodnie z przyjętymi w poprzednich latach zasadami. Niektóre mają rok na dostosowanie się do zapisów parku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz