Biznesowa praktyka designu


W świecie zależności materialnych prawie nikt już nie projektuje produktów przeznaczonych dla konsumentów bądź przemysłu dla samej sztuki projektowania. Design ma zarabiać, wzory mają być funkcjonalne i wygodne, a do tego możliwe do wykonania z materiałów, które pozwolą producentowi zoptymalizować korzyści. O tym, że dobry design to synonim sukcesu w przemyśle będą mogli przekonać się goście areny DESIGN, którzy wezmą udział w warsztatach odbywających się w trakcie wydarzenia.

Pierwszego dnia o godzinie 15 rozpoczną się warsztaty technologiczne prowadzone przez jednego z najbardziej inspirujących przedstawicielu polskiego biznesu – Zdzisława Sobierajskiego. Podczas warsztatów odpowie on na pytania dotyczące możliwości technologicznych oraz projektowych poliestru oraz pokaże jego praktyczne zastosowanie na przykładzie produkcji aparatury medycznej. Partnerem technologicznym warsztatów jest Quadur.
Równie ciekawie zapowiadają się warsztaty z projektowania parametrycznego organizowane przez Jawor Design Studio (7 marca, godz. 12.). Prezentacja ma na celu przedstawienie możliwości zastosowania algorytmicznego podejścia w rozwiązywaniu wyzwań projektowych. Projektowanie komputacyjne (z użyciem algorytmów) jest narzędziem, które gdy odpowiednio użyte, może wykreować rozwiązania piękne oraz funkcjonalne, rezonujące pomiędzy światem inżynierii i sztuki. Podczas warsztatów zaprezentowana zostanie także drukarka trójwymiarowa, która wydrukowała sporą ilość swoich części samodzielnie – tym samym stając się urządzeniem samoreplikującym. Oprócz drukarki będzie można zobaczyć modele wykonane z plastiku ABS oraz prezentacje dotyczące techniki drukowania metodą FDM.
Drugiego dnia wydarzenia odbędą się warsztaty Design Thinking. Warsztat 1.0 o smacznym tytule „Światowy Marshmallow Challenge” (prowadzenie: Design Thinking Poznań i Iwona Gasińska-Mulczyńska) ma za zadanie sprawdzić kreatywność społeczności zgromadzonej na arena DESIGN, która będzie mogła wziąć udział w próbie zbudowania najwyższej wieży z makaronu – wyzwanie to podejmuje tysiące ludzi na całym świecie. Organizatorzy warsztatów podzielą się zaskakującymi wnioskami płynącymi z tego typu eksperymentów, takimi jak fakt, że najwyższe wieże budują przedszkolaki, a spory problem mają z nimi kadry zarządzające oraz że interdyscyplinarne teamy mają większe szanse na sukces. Warsztat 2.0, który poprowadzi Caspar Siebel, wprowadzi uczestników w zagadnienie kreowania wyjątkowych doświadczeń klientów przy wykorzystaniu takich metod jak: customer journey map, blueprinting oraz inscenizacje usługowe.

Dodaj komentarz