7 tys. zł dla zwycięzcy konkursu na logo Poznańskiej Kolei Metropolitalnej


19 grudnia rozstrzygnięty został konkurs na logo Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, natomiast 3 styczna w siedzibie Stowarzyszenia Metropolia Poznań wręczono nagrody.

Zdaniem komisji konkursowej najciekawszą propozycję nadesłała Anna Radzikowska z Warszawy i to złożony przez nią projekt wygrał konkurs. Zgodnie z regulaminem zwycięzca otrzymał nagrodę główną w wysokości 7 tys. zł brutto, ponadto nagrody po 1 tys. zł otrzymali autorzy dwóch wyróżnionych prac: Waldemar Zientek z Poznania oraz Jakub Pieczyński z Opoczna (nie dojechał na uroczystość). Autor wygranej pracy otrzyma również 5 tys. zł za przygotowanie kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej na podstawie projektu logotypu. Poza konkursem została nagrodzona praca, którą przesłał sześcioletni mieszkaniec Wągrowca – Oliwier Romanowski.

Ogłoszony przez Stowarzyszenie Metropolia Poznań konkurs dotyczył opracowania logotypu oraz systemu identyfikacji wizualnej dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). Celem konkursu było wyłonienie najlepszego znaku graficznego charakteryzującego się wysokim poziomem artystycznym i spełniającego jednocześnie rolę marketingową oraz informacyjną.

Konkurs cieszył się dużą popularnością, zgłoszono ponad 170 prac z terenu całego kraju, oraz wysokim poziomem. Prace oceniała siedmioosobowa komisja złożona z przedstawicieli Stowarzyszenia Metropolia Poznań, Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o., Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego i Urzędu Miasta Poznania.

Logotyp będzie umieszczany na infrastrukturze stanowiącej Poznańską Kolej Metropolitalną (tabor, węzły przesiadkowe) oraz na materiałach biurowych i promocyjnych.

Nagrody wręczali Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Zarządu Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o. i Bogdan Frąckowiak, pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Metropolia Poznań ds. PKM.

– Poznańska Kolej Metropolitalna jest bardzo istotnym, ze społecznego punktu widzenia, projektem, jest odpowiedzią na zjawiska występujące w Polsce i na całym świecie, które polegają na zastępowaniu komunikacji indywidualnej samochodowej transportem publicznym, w zdecydowanej części szynowym. Zwiększenie liczby połączeń kolejowych wymusza sytuacja – miasta są zakorkowane, a spaliny wydzielane przez auta przyczyniają się do powstawania smogu – mówił w czasie uroczystości prezes Włodzimierz Wilkanowicz. – Pojazdy z logo PKM będą obsługiwały pasażerów w zasięgu ok. 50 km od Poznania. Pierwsze cztery połączenia zamierzamy uruchomić już w marcu tego roku. Będą to połączenia Poznania z Jarocinem, Grodziskiem Wielkopolskim, Wągrowcem i Nowym Tomyślem – przypomniał Bogdan Frąckowiak.

Paweł Napieralski

Czytaj także:

Poznańska Kolej Metropolitalna ruszy wiosną

Solidarne wspófinansowanie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Dodaj komentarz