Kilka informacji na temat planów przewoźników na wiosnę 2013 roku. Będzie kilka zmian w lotach z Ławicy, ale ogólnie nie należy się spodziewać rewolucji. To oczywiście nie wszystkie zmiany, a i tak w ostatniej chwili mogą pojawić się niespodzianki.
Jeśli chodzi o LOT to w połączeniach z Warszawą narodowy przewoźnik wraca d o 4 lotów jak to miało miejsce latem 2012 roku: Poznań – Warszawa: 5:45, 9:00, 12:25, 17:50 i Warszawa – Poznań 7:30, 10:55, 16:30, 22:50. Trzy rejsy (poza popołudniowym) będą obsługiwane nowymi Bombardierami Q400. Czwarty ATRem (typu 42 lub 72). Nadal będziemy mieli jeden rejs do Frankfurtu i pozostają 4 rejsy do Monachium obsługiwane razem z Lufthansą: Poznań – Monachium 7:10, 12:50 , 16:45 i 19:00 (oprócz sobót) i Monachium – Poznań 9:30, 11:05, 14:45 i 21:25 (oprócz sobót).
Ryanaira irlandzki tani przewoźnik nie ma jeszcze gotowego i kompletnego rozkładu dla Poznania, ale wiadomo, że Londyn Stansted pozostaje z 7 rotacjami tygodniowo, o podobnej porze jak latem 2012, Barcelona El-Prat (2x tygodniowo w czwartki i niedziele), Liverpool (2x tygodniowo – we wtorki i soboty) i Oslo Rygge (2x w tygodniu – wtorki i piątki.) Ponadto od marca polecimy ponownie do Mediolanu-Bergamo, Edynburga, a od kwietnia do jesieni do Palma de Majorka.
Węgierski Wizz Air latać będzie do: Barcelony El-Prat (2x tygodniowo), Londynu Luton 7x tygodniowo (poza wakacjami), Paryża Beauvais (2x tygodniowo), Dortmundu (2x tygodniowo), Cork (2x tygodniowo), Sztokholm Skavsta (wiosną i jesienią 2x tygodniowo, a latem: 3x tygodniowo) Oslo Torp (3x tygodniowo), Doncaster-Sheffiled (2 lub 3x tygodniowo).