Poznań będzie zachęcał maturzystów z różnych stron Polski do studiowania na poznańskich uczelniach. W ramach programu „Akademicki i naukowy Poznań” przedstawiciele miasta odwiedzą 50 szkół ponadgimnazjalnych i spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów.
Maturzyści będą mieli okazję zapoznania się z ofertą wszystkich poznańskich uczelni, programami stypendialnymi, bogatą ofertą edukacyjną, zawodową, sportową i kulturalną.
– Będziemy też wskazywać na niewątpliwe atuty Poznania takie jak najniższa stopa bezrobocia w Polsce, możliwości zatrudnienia w dużych międzynarodowych firmach, które mają siedzibę w naszym mieście, a także doskonałe warunki do rozwijania innowacyjnych biznesów. Poznań to przecież miasto startupów – mówi Anna Wawdysz, z-ca dyr. Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta Poznania.
W spotkaniach z młodzieżą wezmą udział specjalni goście. W akcję zaangażowali się młodzi ludzie sukcesu z Poznania, w tym przedstawiciele biznesu, kultury i nauki.
– Cieszę się, że tak wielu ciekawych, ambitnych i przedsiębiorczych absolwentów poznańskich uczelni wspiera naszą akcję – mówi Mariusz Wiśniewski, z-ca prezydenta Poznania. – Oni najlepiej na swoim przykładzie udowadniają, że w Poznaniu można realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe. Nasze miasto ma im wiele do zaoferowania – dodaje.
W ramach akcji „Poznań przyciąga” w szkołach pojawią się:
- Maciej Blatkiewicz – blog „Wygrywam z Anoreksją”,
- Kamil Biegański – mome.pl,
- Agnieszka Thomson – biotechnolog (UAM) i Erik Witsoe – fotograf,
- Paulina Łoś – Klekko,
- Daga Gregorowicz – zespół Dagadana,
- Marta Wiznerowicz – Place for dress,
- Jakub Sobczak – PolakPotrafi.pl,
- Tomasz Jabłoński – pl
- Michał Gramacki – Poznań Film Commission,
- Krzysztof Ratajczyk – Light4website,
- Gosia Kuzdra – Kino Muza,
- Przemysław Dzięgiel – Radio Afera,
- Agnieszka Rojewska – Brisman,
- Magdalena Przybył – Polska Akademia Nauk,
- PUT Motorsport – Koło naukowe Politechniki Poznańskiej
Nowością w tegorocznej kampanii jest wykorzystanie podczas spotkań z maturzystami technologii rzeczywistości wirtualnej. Dzięki temu uczniowie przez chwilę będą mogli poczuć się tak, jakby naprawdę byli w Poznaniu. Zostanie im zaprezentowane wideo nagrane w różnych miejscach Poznania. Dzięki zastosowanej technice 360 stopni, uczniowie, po założeniu specjalnych gogli, będą mogli się rozejrzeć m.in. po Starym Rynku, Śródce, centrum miasta, parkach i Termach Maltańskich, a także przejechać się wirtualnym tramwajem i wziąć udział w plenerowym koncercie.
– Zadbaliśmy o to, by formuła spotkań w szkołach była ciekawa i dynamiczna – mówi Anna Wawdysz, z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta UMP. – Jestem przekonana, że taka wizyta w szkole, wzmocniona kampanią w mediach społecznościowych, zachęci maturzystów do bardziej szczegółowego zapoznania się z akademicką ofertą naszego miasta – dodaje.
Wizyty w szkołach potrwają do połowy listopada. W trakcie spotkań uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej ich preferencji studiowania i wezmą udział w konkursie „Weekend w Poznaniu”. Nagrodę stanowić będą wycieczki do stolicy Wielkopolski. Dziesięciu laureatów wraz z osobą towarzyszącą odwiedzi Poznań w grudniu. Co ich czeka? Szczegółowy program weekendu jest na razie owiany tajemnicą. Na pewno czeka ich mnóstwo atrakcji, dzięki którym będą mieli okazję poznać m.in. ofertę rekreacyjną i kulturalną Poznania.
W ramach kampanii działa także strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, na której osoby zainteresowane studiami w stolicy Wielkopolski znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty akademickiej Poznania, będą mogły pobrać poradnik maturzysty, który ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości, a także wypełnić test preferencji zawodowych.
Kampania promocyjna „Poznań przyciąga” realizowana jest też w mediach społecznościowych, głównie na Facebook’u i w serwisie You Tube, a dodatkowo także na SnapChacie i Instagramie.
– Pamiętajmy, że Miasto wspiera uczelnie na każdym etapie kontaktu ze studentem – mówi Mariusz Wiśniewski. – Poza przyciąganiem studentów poprzez kampanie promocyjne i udział w targach edukacyjnych, oferuje im też różnego rodzaju stypendia, konkursy i staże zawodowe, wspiera w rozwijaniu przedsiębiorczości, a nawet pomaga w zdobyciu mieszkania, poprzez program „Mieszkanie dla absolwenta”.
Akcja „Poznań przyciąga” dotrze w tym roku do wielu polskich miast. Przedstawiciele Poznania odwiedzą m.in. :
- wielkopolskie: Leszno, Gostyń, Jarocin, Ostrów Wlkp., Kalisz, Koło, Pleszew
- dolnośląskie: Oleśnica, Bolesławiec, Legnica, Lubin, Głogów
- lubuskie: Żary, Nowa Sól, Gorzów Wlkp., Zielona Góra
- łódzkie: Sieradz, Zduńska Wola, Kutno
- mazowieckie: Gostynin, Płock
- opolskie: Kluczbork, Namysłów, Brzeg
- kujawsko-pomorskie: Bydgoszcz, Grudziądz, Chełmno
Więcej informacji na: www.poznanprzyciaga.pl
Oprócz kampanii skierowanej do maturzystów z polskich szkół, Miasto podejmuje również działania przyciągające na studia studentów zagranicznych (obecnie na poznańskich uczelniach studiuje ok. 4 tys. obcokrajowców). Obejmują one m.in. organizację wspólnego stoiska poznańskich uczelni „Study in Poznań” na zagranicznych targach edukacyjnych m.in. na Ukrainie (Kijów), w Rosji (Moskwa) i w Kazachstanie (Ałmaty), a także prezentacje w tamtejszych szkołach i uczelniach.
Program „Akademicki i Naukowy Poznań” realizowany jest przez Wydział Rozwoju Miasta UMP.
Fot. Hieronim Dymalski