Jak w internecie promować pomoc drogową?


Decyzja o założeniu własnej firmy wymaga sporej odwagi, a często i sporych środków pieniężnych. Zwłaszcza w przypadku działalności o specjalistycznym charakterze jak pomoc drogowa. Nowym firmom w skutecznym starcie coraz częściej pomaga internet. Można go również wykorzystać do promocji usług pomocy drogowej, angażując przy tym niewielkie środki. Jak to wygląda w praktyce?

pomoc drogowa

Pierwszeństwo oznacza przewagę

Z punktu widzenia potencjalnego klienta pomocy drogowej najważniejsza jest możliwość maksymalnie szybkiego dotarcia do danych kontaktowych firmy świadczącej tego typu usługi. To pierwszy krok na drodze do bezpośredniego kontaktu w sytuacji awarii podczas jazdy. Klient poszukujący pomocy drogowej w internecie przeważnie wybiera pierwszą ofertę, którą wyszuka według określonych kryteriów. Z racji tego najrozsądniejsze wydaje się zainwestowanie w promocję ukierunkowaną na uzyskanie jak najwyższych miejsc w wyszukiwarce Google.

W samym sercu internetu

Google można porównać do serca internetu. Pozwala każdemu dotrzeć do tych informacji, których poszukuje w konkretnym momencie. Momentami są one mocno związane z sytuacją w jakiej znajduje się konkretna osoba. Gdy w oknie wyszukiwarki kierowca wpisuje frazy takie jak pomoc drogowa Warszawa, czy pomoc drogowa Jastrzębie – Zdrój, powinien szybko znaleźć firmę, która takie usługi świadczy.  W praktyce można doprowadzić do tego na 2 sposoby. Jednym z nich jest tzw. pozycjonowanie (SEO – z ang. Search Engine Optimisation), a drugim płatna reklama emitowana za pośrednictwem systemu Google Adwords. Pozycjonowanie (SEO) strony WWW firmy świadczącej usługi pomocy drogowej przynosi jednak efekty dopiero po pewnym czasie – kilku, a nawet kilkunastu miesięcy. Reklama za pośrednictwem boksów Google Adwords może zadziałać praktycznie od razu, lecz wymaga zaangażowania środków pieniężnych. Są to kwoty rzędu co najmniej kilkuset złotych miesięcznie. Warto też pamiętać, że w Google Adwords firma płaci za każde kliknięcie w jej reklamę, a nie za to, co dzieje się później. Oznacza to, że 1000 kliknięć może nie przynieść nawet 1 zamówienia ze strony klienta. Inwestycja staje się stratą.

Pomoc drogowa na stronie WWW

By pomoc drogowa mogła korzystać z pozycjonowania (SEO) w wyszukiwarce Google lub płatnej reklamy w Google Adwords musi posiadać swoją stronę WWW. Wiąże się to z kosztami związanymi z jej przygotowaniem oraz późniejszym utrzymaniem (regularne opłacanie serwera, odnowienia domen, itp.). Do najważniejszych elementów, które powinna posiadać witryna internetowa firmy świadczącej usługi pomocy drogowej należą:

  •  dobrze wyeksponowane dane kontaktowe firmy,
    •    oferta wraz z wyszczególnieniem obszaru na którym świadczone są usługi,
    •    cennik usług,
    •    łatwość obsługi witryny na każdym urządzeniu: komputer, tablet, smartfon,
    •    przejrzysta i atrakcyjna szata graficzna.

Spełnienie tych wymagań wiąże się z koniecznością zaangażowania profesjonalisty tworzącego strony WWW lub zleceniem projektu do agencji interaktywnej, zajmującej się wykorzystaniem internetu pod kątem marketingowym. Bez serwisu internetowego prowadzenie skutecznych działań promocyjnych za pośrednictwem Google i jego narzędzi, jest w znacznym stopniu utrudnione.

Skuteczna reklama pomocy drogowej, czyli jaka?

Ogromna ilość wszelkiego rodzaju ofert dostępnych na rynku sprawia, że ludzie coraz częściej poszukują podmiotów wyspecjalizowanych w konkretnej dziedzinie. Obecnie klienci znacznie chętniej korzystają z branżowych wyszukiwarek firm świadczących określone usługi, bądź trudniących się sprzedażą konkretnych produktów. To zjawisko jest szczególnie widoczne w branży samochodowej. W ostatnich latach powstały między innymi takie serwisy jak Autobooking, gdzie można szybko i łatwo znaleźć konkretną firmę, świadczącą określone usługi motoryzacyjne. Jest to wygodne rozwiązanie zarówno dla klientów, jak też dla właścicieli przedsiębiorstw działających w tej branży.

Warto korzystać z wyspecjalizowanych narzędzi

 Firma świadcząca usługi pomocy drogowej może na www.autobooking.com założyć swoją wirtualną wizytówkę i za jej pośrednictwem pozyskiwać osoby zainteresowanej skorzystaniem z jej oferty. Jest to rozsądne rozwiązanie pod kątem ekonomicznym, gdyż ogranicza koszt pozyskania klienta. Autobooking regularnie prowadzi intensywne działania marketingowe, dzięki czemu każdego dnia pozyskuje tysiące nowych użytkowników. Każdy z nich może stać się potencjalnym klientem pomocy drogowej. Ważne jest więc, by zadbać o odpowiednią obecność firmy w tej branżowej wyszukiwarce, gdyż może szybko może przynieść to sporą liczbę konkretnych zleceń, a co za tym idzie wygenerować zysk. Jest to szczególnie istotne na etapie zakładania i rozkręcania biznesu od podstaw, gdyż wtedy każdy klient jest na wagę przysłowiowego złota.

Reklama internetowa daje firmom zajmującym się pomocą drogową sporo możliwości w zakresie rozwoju biznesu poprzez efektywne dotarcie do grona zupełnie nowych klientów. W ten sposób można regularnie zwiększać zyski przedsiębiorstwa i snuć konkretne plany na przyszłość. Na coraz lepszą przyszłość.

4 komentarze

  1. e-OPAK pisze:

    Wszystkie metody są dobre jeśli tylko działają.

  2. Marek pisze:

    Bardzo skuteczna jest reklama na AutoPomoc.CentrumMiasta.pl, natychmiast zwiększyła mi się ilość klientów. Wizytówka promowana jest w googlach co jeszcze bardziej zwiększyło ruch.

  3. Waldek pisze:

    Mi bardzo pomogła darmowa reklama na pomocdrogowa.info
    Później dokupiłem pakiet wyższych pozycji mi mam sporo klientów.

  4. Tomasz pisze:

    Fajnie napisany artykuł, który naprawdę mocno otwiera oczy ludziom, którzy myślą, że specjalistyczny transport pomocy drogowej, to prosta sprawa.

Dodaj komentarz