Serenady pierwotnie były pieśniami miłosnymi śpiewanymi o zmroku, przy akompaniamencie gitary. W XVII wieku z utworów wokalnych przerodziły się w wokalno-instrumentalne a następnie stały się kompozycjami instrumentalnymi wykonywanymi na wolnym powietrzu. Początkowo dużą rolę w serenadach odgrywały instrumenty dęte ale wraz z przenikaniem repertuaru serenadowego do sal koncertowych wzrosło znaczenie instrumentów smyczkowych. Christopher Hogwood, słynący z proponowania niekonwencjonalnych programów zaproponował wieczór muzyczny z serenadami od klasycyzmu po wiek XX.
16 listopada 2012 (piątek), godz. 19, Aula Uniwersytecka
SERENADY NA DOBRY WIECZÓR
John Mark AINSLEY – tenor
Tomasz Bińkowski – waltornia
Dominik Dębski – altówka
Tomasz ŚLUSARCZYK – róg pocztowy
Elżbieta Turczyńska-Drobnik – flet
Marcin Suszycki – skrzypce
Christopher Hogwood – dyrygent, prowadzenie koncertu
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart, Serenada nr 9 KV 320 D-dur Róg pocztowy cz. I
Benjamin Britten, Serenada na tenor, róg i smyczki op. 31
Max Reger, Serenada op. 141a G-dur na flet, skrzypce i altówkę
Wolfgang Amadeus Mozart, Serenada nr 9 KV 320 D-dur Róg pocztowy cz. II