Zjemy 600 ton rogali (Galeria)


Z każdym rokiem coraz więcej ludzi z całej Polski już wie. Według danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” 40 proc. publikacji na temat rogali świętomarcińskich w zeszłym roku pojawiło się w mediach ogólnokrajowych. Flagowy produkt Wielkopolski stopniowo staje się obiektem pożądania również w innych regionach. Dzięki akcji alleRogal teraz może go spróbować każdy. Również za  granicą.

Ta wielkopolska tradycja zatacza więc coraz szersze kręgi. 600 ton – tyle według cukierników zjemy rogali w tegorocznym sezonie. Co ciekawe, to wyjątkowe ciasto może być wypiekane wyłącznie na terenie Wielkopolski, ponieważ w 2009 roku zostało oficjalnie zarejestrowane jako produkt regionalny i jest chronione prawem Unii Europejskiej. W tym roku certyfikat uprawniający do wypieku rogali otrzymało 97 cukierników.

Agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdziła, na ile poznański przysmak znany jest w innych regionach Polski. Analiza publikacji w mediach od 1 października do 30 listopada 2011 roku pokazuje, że o rogalach napisano 1064 razy. To znacznie więcej niż rok wcześniej. Systematycznie zwiększa się też odsetek publikacji, jakie ukazały się w innych rejonach Polski. Liczba tekstów o rogalach w mediach regionalnych, poza wielkopolskimi, w zeszłym roku osiągnęła 7 proc. – w tym będzie prawdopodobnie jeszcze więcej.

Informacje na temat rogali wygenerowały ekwiwalent reklamowy na poziomie blisko 5 mln złotych.  O rogalach najwięcej mówiło się 10 i 4 listopada – każdego dnia po ponad 100 doniesień.

Jednak dzięki akcji alleRogal półfrancuskie ciasto z bakaliami i białym makiem spróbować mogą wszyscy internauci i właśnie to jest jednym z powodów, że rogalami częściej interesują się w innych częściach Polski. Od 17 października do 6 listopada tego roku na temat akcji ukazało się już 69 publikacji, o łącznym ekwiwalencie reklamowym na poziomie prawie 37 tys. zł. W ubiegłym roku przez internet zamówiono dwie tony rogali. Już teraz można je kupić na platformie Allegro. Akcja potrwa aż do 29 listopada.

Akcja alleRogal to nie tylko doskonały sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.

– Poprzez akcję chcemy pokazać, że promowanie lokalnych wyrobów i tradycji przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i miastu. Dzięki akcji po raz kolejny udowadniamy, że podmioty komercyjne i publiczne mogą współpracować i osiągać wspólne cele – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania.

Czytaj też

Blogerzy piekli rogale

Warta piekła rogale (Galeria)

Galeria zdjęciowa pochodzi z warsztatów prowadzonych dla dzieci 2 – 12 lat w profesjonalnie wyposażonej kuchni pod okiem kucharza w Restauracji SPOT, a  przygotowanych przy udziale Piekarnia Cukiernia Natura Zbigniew Piskorski.

Fot. Agnieszka Wiśniewska/Cherrybestart

Dodaj komentarz