Chcesz pracować w sporcie? Przeczytaj!


Rozgrywki EURO 2016 i zbliżające się igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro (oby dla nas szczęśliwe!) to nie tylko sportowe emocje. To też okazja do głębszego spojrzenia na tematykę sportu i jego kulisy. Profesjonalny sport nie istnieje bez zaplecza – trenerskiego, fizjoterapeutycznego, marketingowego i analitycznego. Nie istnieje też bez wsparcia sponsorskiego. Wiele wskazuje na to, że po już niezwykle udanym dla kadry Nawałki EURO i, mamy nadzieję, nie mniej udanych igrzyskach zauważymy boom na polski sport. Za każdym razem, kiedy sukcesy na arenach światowych odnoszą Polacy do profesjonalizacji polskiego sportu dokładane są kolejne cegiełki. W profesjonalnym zarządzaniu sportem bardzo ważne jest „sportowe serce” ludzi zasiadających u sterów klubów, organizacji i związków. Równie istotne są jednak też kompetencje i wiedza. A że branża sportowa potrzebuje specjalistów to pozwoliliśmy sobie na krótką analizę możliwości pozyskania kierunkowego wykształcenia. Co oferuje polski rynek? Spójrzmy – studia z zakresu zarządzania i marketingu w sporcie nie są żadną nowością. Polski rynek jest w stanie wchłonąć wszystkich specjalistów, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu sportem. Należy pamiętać o tym, że do podjęcia studiów podyplomowych potrzebne jest ukończenie studiów wyższych, w większości przypadków magisterskich. W ofercie polskich uczelni znajdziemy następujące kierunki:

  1. „Zarządzanie w sporcie” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Studia te ukierunkowane są na zarządzanie sportem i organizację wydarzeń. Wśród partnerów kierunku znajdziemy m.in. Polski Komitet Olimpijski i Spółkę PL.2012+ zarządzającą Stadionem Narodowym. Cena: 10250 PLN za dwa semestry.
  2. „Marketing sportu” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Oferta uczelni zmierza w kierunku zwiększenia wiedzy dotyczącej marketingowego zarządzania organizacjami sportowymi. Studia objęte są patronatem PZPN. Cena: 6500 PLN za dwa semestry.
  3. „Zarządzanie Klubem Piłkarskim” na gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. Jak już sama nazwa wskazuje studia ukierunkowane są kształcenie specjalistów na potrzeby świata piłki nożnej. Patronat nad studiami sprawuje Ekstraklasa S.A. Cena: 4900 PLN za dwa semestry.
  4. „Zarządzanie, marketing i analityka w sporcie” na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Poznański przedstawiciel w tej sferze usług współpracuje m.in. z klubami: piłkarskim Lechem Poznań oraz koszykarskim ENEA AZS Poznań. Pewnym wyróżnikiem kierunku jest położenie nacisku na analitykę sportową. Studia są ukierunkowane na wszechstronny rozwój kadry menedżerskiej dla potrzeb sportu. Cena: 5500 PLN za dwa semestry.

Porównując oferty można stwierdzić, że zarówno zakresy cenowe (poza najdroższą ofertą Koźmińskiego), jak i tematyka są do siebie zbliżone. Najszerszy zakres tematyczny oferuje uczelnia poznańska, oferta z Gdańska jest zaś ukierunkowana na piłkę nożną. W ofercie Koźmińskiego duży nacisk kładziony jest na część prawną, a SGH koncentruje się na marketingu. Spośród czterech ofert dwie realizowane są w Warszawie. Studiować można jednak też w Poznaniu i Gdańsku. Którą ofertę wybrać? Każdemu według potrzeb… Jedno jest pewne – ta branża ma przyszłość.

Dodaj komentarz