VW Crafter na ostatniej prostej


Zakład gotowy jest już w ponad  95%, natomiast start seryjnej produkcji nowej generacji modelu Volkswagen Crafter zaplanowany jest na drugą połowę 2016 roku. Volkswagen Crafter jest największym samochodem w ofercie marki samochody użytkowe, dlatego też wyposażenie całej fabryki i linii produkcyjnej jest specjalnie opracowane i przygotowane, żeby podołać temu wyzwaniu.

Volkswagen 1 Volkswagen 2 Volkswagen 3 Volkswagen 4

Budowa fabryki , w której produkowana będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter przebiega zgodnie z planem. Na terenie fabryki działać będzie nowoczesna Hala Budowy Karoserii, Lakiernia, Hala Montażu oraz Park Dostawców, Dział Samochodów Specjalnych oraz Dział Produkcji Pilotażowej.
– Nowy Volkswagen Crafter będzie zupełnie nową konstrukcją, w pełni opracowaną, zaprojektowaną i zrealizowaną przez  markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten samochód będzie zupełnie nową jakością i zaprezentuje kompletnie inny, wyższy poziom wyrafinowania i rzemiosła w dziedzinie pojazdów dostawczych – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań .
Nowy Volkswagen Crafter, którego docelowy wolumen produkcji  wyniesie
100 tysięcy aut rocznie, produkowany będzie w ponad 50 wariantach.  Wszystkie szczegóły dotyczące koncepcji wnętrza samochodu były konsultowane z klientami.  Dzięki temu rozwiązania w nim zastosowane są maksymalnie  dostosowane do potrzeb użytkowników i prowadzonych przez nich przedsięwzięć. Klienci będą mogli wybrać też każdy kolor, dopasowany do ich potrzeb.
– W projekcie  Crafter  wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednak nie będziemy produkować tylko w sposób nowoczesny  i według najnowszego stanu techniki, ale i ekologiczny – zapowiada Ralf Nitzschke, dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.
W fabryce zastosowany zostanie między innymi nowy proces lakierowania, który nie będzie wymagał używania ogromnych ilości wody, co zdecydowanie wpłynie nie tylko na spadek zużycia tego surowca, ale i na ilość generowanych przez zakład odpadów.  Nowa technologia lakierowania opiera się na najnowszej metodzie aplikacji elektrostatycznej, dzięki czemu drobinki lakieru „przyklejają się” do malowanej powierzchni. W spawalni pracować będzie blisko 500 robotów najnowszej generacji w tym z zastosowaniem niskoemisyjnej techniki laserowej. Dzięki temu stopień automatyzacji wyniesie 62 procent. W zakładzie VW Crafter  stosowane też będą specjalne technologie laserowe, które będą łączyć dach z resztą konstrukcji i zagwarantują ogromną precyzję wykonania i trwałość połączenia.  Natomiast na montażu zainstalowana została zautomatyzowana zabudowa podłogi drewnianej oraz jednolity system sterowania produkcją dla wszystkich obszarów.
Docelowo praca w fabryce modelu Volkswagen Crafter będzie się odbywała na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tam 3000 pracowników. Produkowanych będzie 17 samochodów na godzinę, czyli 380 na dobę. Szacowany roczny wolumen produkcyjny wynosi nawet 100 000 nowych aut.

Dodaj komentarz