Trasa Kórnicka: zbliża się kolejny remont


Już w poniedziałek, 9 maja rozpoczną się kolejne, zaplanowane prace remontowe, które spowodują konieczność wyłączenia z funkcjonowania trasy tramwajowej prowadzącej od węzła Kórnicka do  osiedla Lecha. Inaczej będą funkcjonować cztery linie tramwajowe (5, 16, 18 i 201) i zawieszona zostanie linia tramwajowa nr 17. W celu ułatwienia dojazdu w rejon os. Polanka i os. Lecha uruchomiona zostanie dodatkowa – wahadłowa linia tramwajowa nr 25 (węzeł Kórnicka – Polanka) oraz wydłużone do Dworca Rataje zostaną linie autobusowe nr 54, 511 i 512. Prace są zaplanowane do 17 czerwca.

Trasa Kórnicka - mapa ZTM
Torowisko na Trasie Kórnickiej znajduje się w złym stanie technicznym i wymaga pilnego remontu. To niezwykle ważny szlak, nie tylko zapewniający transport mieszkańcom, Polanki, Rataj, ale także umożliwiający dojazd tramwajom do zajezdni na Franowie.  Prace remontowe (9 maja – 17 czerwca) obejmą wymianę szyn i podkładów na torowisku od przystanku Polanka do przystanku Os. Lecha. Następnie są planowane prace od ulicy Bobrzańskiej do ulicy Inflanckiej (II połowa czerwca – II połowa lipca).

W związku z remontem wprowadzone zostaną  zmiany w komunikacji miejskiej w rejonie Rataj. Inaczej będą funkcjonować linie tramwajowe nr: 5, 16, 18 i 201. Linia tramwajowa nr 17 zostanie zawieszona. Uruchomiona zostanie linia wahadłowa nr 25. Zmienią się także trasy linii autobusowych nr 54, 511 i 512, które będą pełnić także funkcje linii „za tramwaj”.

ZMIANY W KOMUNIKACJI TRAMWAJOWEJ I AUTOBUSOWEJ

Linia nr 5  

GÓRCZYN – Głogowska – Roosevelta – Św. Marcin – Podgórna – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – FRANOWO

Linia nr 16  

OS. SOBIESKIEGO – Trasa PST – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Podgórna – Jana Pawła II – Podwale – ZAWADY

Linia nr 17 – zawieszona

Linia nr 18  

FRANOWO – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Zamenhofa – Krzywoustego – Królowej Jadwigi – Most Dworcowy – Roosevelta – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Dąbrowskiego – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Wyszyńskiego – Podwale – ZAWADY

Linia nr 25  

KÓRNICKA – POLANKA

Linia nr 201

OS. SOBIESKIEGO – Trasa PST – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Podgórna – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – FRANOWO

Linia nr 54 

SPŁAWIE – Szczepankowo – Krzywoustego – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – RONDO RATAJE

PORADNIK DLA PASAŻERÓW

Dojazd do os. Polanka

W celu zapewnienia jak najlepszej komunikacji zastępczej zostanie uruchomiona wahadłowa linia tramwajowa nr 25. Tramwaje będą kursowały z przystanku Kórnicka do przystanku Polanka.

Na ul. Kórnickiej w kierunku centrum (za skrzyżowaniem z ul. Jana Pawła II) zlokalizowany zostanie tymczasowy przystanek Kórnicka dla linii nr: 5, 13, 16, 20 i 201.

Dojazd w rejon os. Lecha

Pasażerowie będą mieli dwie możliwości – tramwajami KURSUJĄCYMI ZMIENIONYMI TRASAMI lub autobusami z Dworca Rataje.

– w rejon pętli tramwajowej na os. Lecha  i dalej w kierunku pętli na Franowie będą kursować tramwaje linii numer: 1 oraz 5, 18 i 201 (zmienionymi trasami). W rejonie os. Lecha można wysiąść na przystankach: Os. Czecha i Piaśnicka/Rynek.

– można także skorzystać z autobusów linii numer: 54, 511 i 512 – które specjalnie na czas remontu będą miały wydłużone trasy do Dworca Rataje oraz 55, 66, 81 i 92. W rejonie os. Lecha można wysiąść na przystankach Os. Lecha I, Orle Gniazdo lub Piaśnicka. Na ulicy Piaśnickiej – w pobliżu przystanków tramwajowych zlokalizowane zostaną dodatkowe przystanki autobusowe Os. Tysiąclecia, na których zatrzymywać się będą autobusy linii nr 54, 55, 66, 81, 92, 511 i 512.

UWAGA!

Na liniach zastępczych i zmienionych odcinkach tras bilety trasowane zachowują ważność.

Serdecznie przepraszamy pasażerów za niedogodności wynikające ze zmian tras.

Uwaga! Terminy wykonywanych prac mogą ulegać zmianie.

PROGRAM „ODNOWA INFRASTRUKTURY TRAMWAJOWEJ”

Powyższe remonty są kolejnymi wykonywanymi w ramach programu „Odnowy infrastruktury tramwajowej”. Warto przypomnieć, że jest to przełomowy rok w podejściu do poprawy infrastruktury transportowej. Na finansowanie prac przeznaczono rekordową od wielu lat kwotę 22 mln zł. Jeszcze w roku 2014r. było to ok. 3 mln zł, natomiast rok później – 18,9 mln zł.

Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego przez Miasto Poznań. Konsekwencją tego jest nacisk na  dbałość o stan infrastruktury, która warunkuje jakość podróży. Już wykonane i zaplanowane prace remontowe oraz modernizacyjne mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji.

Dodaj komentarz