W sobotę rozpoczął się Poznań Whisky Show. Dwudniowe święto wielbicieli złotego trunku odbywa się w Arenie. Organizatorzy spodziewają się ok. 2 tysięcy zwiedzających. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Nasz Głos Poznański.
Fascynujący świat whisky, whiskey i burbonów, spotkania ze światowej klasy ekspertami i oczywiście degustacje szlachetnych trunków – wystartował Poznań Whisky Show. Swoją ofertę prezentują najpopularniejsi producenci szkockiej whisky oraz niezależni bottlerzy.
– To pierwsza edycja Poznań Whisky Show. Podczas dwóch festiwalowych dni prezentuje się 25 wystawców. Mamy ponad 500 gatunków alkoholi z całego świata, tak więc jest, co degustować i co poznawać – mówi Ewa Oldenburg, dyrektor marketingu firmy Stilnovisti, organizatora festiwalu. Na odwiedzających czeka sporo atrakcji. – Poza strefą wystawienniczą organizujemy specjalne Master Classes, które są prowadzone przez największe autorytety świata whisky m.in. przez naszego gościa honorowego Charlesa MacLean’a eksperta whisky, Sir Colina Hampden-White’a, dyrektora inwestycyjnego Stilnovisti, redaktora naczelnego Whisky Quarterly i redaktora prowadzącego Whisky Magazyn czy Rob’iego Allanson’a Globalnego Ambasadora Grant’s – dodaje.
Każdy z festiwalowych dni kończy gala Whisky Fight Night, podczas której na ringu bokserskim mierzą się dwie niezwykłe osobowości świata whisky: Sir Colina Hampden-White i Rob Allanson.
Galeria zdjęć z tego wydarzenia: kliknij tutaj.
Poznań Whisky Show to okazja do bliższego poznania najlepszych alkoholi dostępnych na polskim rynku.
– Zabieramy odwiedzających nasze stoisko w niezwykłą podróż po świcie whisky, którą rozpoczynamy się od amerykańskiego burbona Jefferson’s, potem wybieramy się na Karaiby i smakujemy rumu Gosling’s z Bermudów i oczywiście wyprawa do Szkocji i klasyczne Single Malty. Proponujemy totalnie kontrastowe smaki – mocno torfowy Laphroaig i bardzo przyjemy, słodki Dalmore z Północnej Szkocji – tłumaczy wystawca Adrian Nowakowski z Whisky Embassy. – Kulturę picia dobrego należy krzewić, a festiwal jest do tego kapitalną okazją – stwierdza.
Na Poznań Whisky Show nie zabrakło także wystawców prezentujących ręcznie robione cygara czy szytą na miarę garderobę.
– Osoba, która ma ambicje być dobrze postrzeganą na rynku biznesowym musi potrafić wybrać dobrą whisky, wiedzieć jak zapalić cygaro będąc przy tym świetnie ubraną. Te targi dają spory pakiet wiedzy w tym zakresie – podsumowuje odwiedzająca festiwal Tatiana Sokołowska, właścicielka firmy Business Dress Code.
Czytaj także:
O kulturze picia whisky w Polsce czytaj tutaj – kliknij.
Ponad 2500 gości odwiedziło Poznań Whisky Show: kliknij tutaj.
Tekst i filmy Beata Anna Święcicka
Zdjęcia Dariusz Skorupiński