Konferencja dla tych, którzy chcą się rozwijać


W środę w Concordia Deisgn w Poznaniu odbędzie się międzynarodowa konferencja poświęcona współpracy projektantów z najlepszych berlińskich studiów projektowych z polskimi przedsiębiorcami.

 

Projekt „Design Driven Innovation” (Innowacje oparte na designie) ma na celu zawiązanie współpracy w dziedzinie projektowania. To wyjątkowa okazja dla firm, by poznać najlepsze europejskie przykłady wdrożeń i być może rozpoczać współpracę z projektantami. To także ciekawe case study projektów wdrożonych w oparciu o strategię designu. Wstęp na konferencję jest wolny. Konferencja przeznaczona jest dla firm, projektantów, agencji zajmujących się komunikacją oraz mediów.

„Design Innovation&Exhange Programme Berlin-Wielkopolska” to międzynarodowy projekt, który ma na celu budowanie współpracy pomiędzy projektantami i biznesem z Berlina i Wielkopolski. W ramach tego programu 24 października w Concordia Design w Poznaniu odbędzie się otwarta konferencja „Design Driven Innovation” przedstawiająca najlepsze praktyki rozwoju firm w oparciu o design. Tego samego dnia zorganizowane będą specjalne sesje „kojarzenia par” ułatwiające nawiązanie współpracy studiów projektowych z Berlina z polskimi firmami, które chciałyby podjąć współpracę z projektantami. Organizatorami projektu jest International Design Centrum Berlin i Concordia Design z Poznania. Firmy chcące podjąć współpracę z projektantami mogą się jeszcze zgłaszać do projektu (udział jest bezpłatny).

Konferencja „Design Driven Innovation” ma na celu przedstawienie najlepszych praktyk i konkretnych przykładów wdrażania strategii designu do przedsiębiorstw, zmian, jakie to za sobą pociągnęło i korzyści dla firm jakie one przyniosły. Omawiane case study zawierają konkretne zalecenia dotyczące wdrażania strategii innowacji. Będzie to wyjątkowa okazja, by porównać różne przypadki wdrożeń w firmach i instytucjach po obu stronach granicy np. rozbudowa portu lotniczego Poznań-Ławica oraz Berlin Brandenburg Airport pod kątem architektury, ale także identyfikacji wizualnej. O kompleksowej strategii marki opartej o design w projektach zaawansowanego oświetlenia opowie firma Domus Licht, a o znaczeniu nowoczesnych opakowań – Polipack. O rozwoju strategii designu i marki na rzecz zrównoważonego rozwoju handlu opowie firma COEO, o projektowaniu innowacyjnych produktów na miarę nagrody Red Dot Best of the Best opowie firma Amica wraz z CODE Architecture&Design. Projektant Michał Biernacki podzieli się doświadczeniem ze współpracy z licznymi markami polskimi i zagranicznymi. Plan wystąpień w programie konferencji.

Projekt „Design Innovation&Exhange Programme Berlin-Wielkopolska”ma na celu tworzenie powiązań pomiędzy zawodowymi projektantami oraz wspieranie współpracy polsko-niemieckiej na poziomie innowacji. Projekt łączy potencjał niezwykle dynamicznego, twórczego zaplecza berlińskich projektantów z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi związane z projektowaniem oraz zarządzaniem designem w polskim przemyśle na obszarze całej Wielkopolski. Na pierwszym etapie projektu udało się nawiązać kontakt pomiędzy ponad 90 przedstawiciela- mi środowiska projektantów, branży kreatywnej i firm produkcyjnych z Polski i Niemiec.

Studia projektowe z Berlina biorące udział w projekcie specjalizują się we współpracy z następującymi branżami: wzornictwo przemysłowe (meble, oświetlenie, elementy zastawy stołowej, produkty konsumenckie, środki produkcji, środki transportu),projektowanie przestrzeni (m.in. meble miejskie, mała architektura, systemy oznakowania i identyfikacji wizualnej), architektura wnętrz, architektura korporacyjna, projektowanie wystaw, identyfikacja wizualna firm, strategia designu.

Konferencja skierowana jest przede wszystkim do właścicieli i menedżerów firm z sektora przemysłowego i usługowego, MŚP, zarządzania marką, zleceniodawców i wykonawców projektów na rzecz sektora prywatnego i publicznego, inwestorów z branży nieruchomości, pracowników z branży zamówień publicznych, przedstawicieli branż kreatywnych zwłaszcza agencji reklamowych, kształtowania wizerunku i budowania strategii oraz projektantów i architektów z regionu Wielkopolski.
O godz.15.00-18.00 zaplanowane są także specjalne sesje matchmaking „Design and Industry” dla przedstawicieli polskich firm i berlińskich projektantów biorących udział w konferencji. Spotkania przebiegające na zasadzie „kojarzenia par” projektantów i marek, będą polegały na pokazach portfolio, wymianie informacji na temat technologii, dzieleniem się doświadczeniami i poznaniem możliwości podjęcia współpracy.

„Design Innovation&Exhange Programme Berlin-Wielkopolska” rozpoczął się w 2011 roku i od tego czasu udało się nawiązać relacje pomiędzy 90 projektantami, markami i producentami z obu krajów. To nie przypadek, że projekt został pomiędzy tymi dwoma regionami, które oprócz sąsiedztwa mają wyjątkowy potencjał: Berlin jest uznawany jako serce niemieckiego designu, miasto kreujące najważniejsze trendy i promujące na całe Niemcy. Z kolei Wielkopolska – region bardzo silnie rozwinięty biznesowo i gospodarczo z Poznaniem mającym innowację w swojej strategii, z Concordia Design – nowo powstałym centrum designu i kreatywności, zapleczem szkół wyższych projektowych, organizacją międzynarodowych targów i władzami samorządowymi wspierającymi rozwój designu.

Projekt finansowany jest ze środków federalnych – w ramach berlińskiego programu tworzenia sieci współpracy w Europie Środkowo-Wschodniej (Netzwerkbildung Mittel- und Osteuropa) – przy wsparciu Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) oraz władz Wielkopolski.

Dodaj komentarz