Poznań w czołówce miast cieszących się najlepszą reputacją


Wrocław, Gdańsk i Poznań – to czołówka miast wojewódzkich, które cieszą się najlepszą reputacją wśród Polaków. Tuż za nimi znalazł się Kraków, a później Warszawa. Ranking reputacji miast wojewódzkich to pierwsze w Polsce tego rodzaju badanie, które przeprowadzono na zlecenie Fundacji na rzecz Reputacji Marki „Premium Brand”.

 

Ratusz Poznań

W rankingu reputacji miast wojewódzkich porównano poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, stosowanie standardów CSR (Corporate Social Responsibility) w działaniach oraz warunki pracy. Na podstawie uzyskanych wyników dla każdego miasta obliczono wskaźnik reputacji (od 1 do 100 punktów).

– W pierwszym ogólnopolskim rankingu reputacji miast wojewódzkich, Poznań z wynikiem 72 pkt zajął 3. miejsce. Nasze miasto znalazło się tuż za Wrocławiem (75 pkt) i Gdańskiem (73 pkt). To spore wyróżnienie, które jest dowodem zmian, jakie zachodzą w Poznaniu. Zależy nam na tym, aby miasto odpowiadało na różnego rodzaju potrzeby mieszkańców, dlatego w tym roku przygotowujemy aktualizację strategii rozwoju. Nowa strategia będzie głosem poznaniaków. Będzie również znakiem do tego, jakie działania powinny podejmować władze. Liczymy na to, że stanie się sygnałem dla różnych przedsiębiorców czy organizacji, którzy będą wiedzieli czego poznaniacy oczekują od swego miasta i w jakie dziedziny warto tu będzie zainwestować – mówi Iwona Matuszczak-Szulc, dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta.

W rankingu zbadano ponadto poziom znajomości danego miasta oraz odwiedziny i udzielone rekomendacje dla miasta w ciągu ostatniego roku. Do miast najczęściej odwiedzanych należały: Warszawa (29%), Kraków (27%) oraz Wrocław (24%). W tej kategorii Poznań z wynikiem 20% zajął 7. miejsce. Do wizyt najczęściej rekomendowano: Kraków (18%), Wrocław (15%) i Gdańsk (15%). W tej kategorii Poznań zajął 6. miejsce z wynikiem 6%.

Ranking miast o najwyższej reputacji powstał na podstawie wyników badania zrealizowanego metodą CAWI w dniach 19-22 lutego wśród osób znających dane miasto na zlecenie Fundacji na rzecz Reputacji Marki „Premium Brand”. Badanie wykonano na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów liczącej 1006 osób w wieku od 18 lat, dobranej wg płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

 

Źródło: poznan.pl/Daria Pertek/biuro prasowe

Dodaj komentarz