W tym roku zaplanowano dużą liczbę remontów i modernizacji torowisk oraz sieci trakcyjnej. Dzięki temu wzrośnie jakość podróży. Początek prac przewidziano już 1 marca – remont będzie dotyczył ulicy Podgórnej przy pl. Wiosny Ludów (więcej na ten temat czytaj tutaj).
Stan infrastruktury warunkuje nie tylko bezpieczeństwo pasażerów, ale także wpływa na jakość funkcjonowania transportu publicznego. Wykonane w odpowiednim standardzie torowisko ma bezpośrednie przełożenie na prędkość jazdy tramwajów, co się z kolei przekłada na wygodę pasażera, jego szybsze dotarcie do celu, oszczędności w taborze itp. Ma to także przełożenie na komfort życia osób mieszkających w pobliżu tras tramwajowych.
Poniżej prezentujemy listę planowanych prac remontowych, chcielibyśmy podkreślić że orientacyjne terminy ich wykonania mogą się jeszcze zmienić. UWAGA! Nie wszystkie przedstawione zaplanowane prace będą się wiązały ze zmianami w funkcjonowaniu komunikacji. O szczegółach dotyczących poszczególnych prac będziemy informowali sukcesywnie na bieżąco.
Wszelkie zmiany w organizacji ruchu i układzie komunikacyjnym, które ewentualnie zostaną wprowadzone z uwagi na remonty i modernizacje są wspólną, wzajemnie konsultowaną decyzją wielu jednostek miejskich. Dokładamy wszelkich starań, aby w jak najbardziej optymalny sposób skoordynować zaplanowane prace. Celem jest taka organizacja ruchu i komunikacji zbiorowej, która z jednej strony umożliwi bezpieczne wykonanie prac remontowanych i modernizacyjnych, ale równocześnie będzie jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Zapraszamy do zapoznania się z planem.
Lokalizacja | Zakres robót | Termin wykonania | ||
od | do | |||
ulica Podgórna przy
placu Wiosny Ludów |
wymiana zwrotnic | 1.03 | 17.03 | |
„trasa kórnicka”
od ulicy Podgórnej do mostu Św. Rocha |
remont studni kablowych w torowisku, wymiana 4 kompletów przyrządów wyrównawczych na moście Św. Rocha | 1.03 | 17.03 | |
ulica Dąbrowskiego: odcinek od ul. Żeromskiego do ul. Kościelnej | wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej | 07.03 | 01.04 | |
ulica Towarowa | wymiana konstrukcji toru: szyn, podkładów i podbudowy, remont nawierzchni + roboty sieciowe i kablowe | 07.03 | 09.04 | |
ulica Dąbrowskiego: odcinek od ul. Kościelnej do rynku Jeżyckiego | wymiana szyn, zwrotnicy zjazdowej z węzła Rynek Jeżycki, podlewu i nawierzchni bitumicznej | druga połowa marca | ||
PST – wiadukt
nad ulicą Poznańską |
remont wiaduktu | koniec marca | początek maja | |
skrzyżowanie ulicy Pułaskiego z ulicą Libelta | wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej na przejeździe | około 2 tygodnie w czasie powyższego remontu wiaduktu | ||
trasa do pętli Połabska na ulicy Murawa (od ulicy Winogrady do pętli) | remont sieci trakcyjnej – wymiana słupów trakcyjnych | początek kwietnia | początek czerwca | |
„trasa Piątkowska” od Bonina do al. Solidarności | remont infrastruktury torowo – sieciowej + 4 perony | początek kwietnia | początek czerwca | |
trasa tramwajowa: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze | remont odcinków w najgorszym stanie technicznym od przystanku Polanka do os. Lecha | początek maja | druga połowa czerwca | |
most Dworcowy | – wymiana zwrotnic wraz z napędem od strony ulicy Matyi oraz nawierzchni drogowej
– wymiana szyn na łuku od strony ulicy Matyi |
początek maja | druga połowa maja | |
most Dworcowy | wymiana zwrotnicy na
ulicy Roosevelta od strony ronda Kaponiera |
druga połowa maja | ||
przejazd na ulicy Grunwaldzkiej między ulicą Ostroroga a ulicą Promienistą | wymiana szyn z uzupełnieniem tłucznia i podbiciem, wymiana nawierzchni | przełom maja i czerwca | ||
trasa tramwajowa: ulica Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze | wymiana szyn i podkładów na odcinkach w najgorszym stanie technicznym od ul. Bobrzańskiej do ul. Inflanckiej | druga połowa czerwca | druga połowa lipca | |
węzeł rozjazdowy Hetmańska – Głogowska | wymiana zwrotnic | druga połowa czerwca | ||
węzeł rozjazdowy Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. | wymiana zwrotnicy najazdowej od strony ulicy Głogowskiej oraz dwóch napędów najazdowych i sterowania | przełom czerwca i lipca | ||
rondo Starołęka | wymiana wszystkich zwrotnic od strony Żegrza | początek lipca | druga połowa lipca | |
skrzyżowanie ulicy Fredry
z al. Niepodległości i ulicą Kościuszki |
wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej na przejeździe | połowa lipca | połowa sierpnia | |
Zajezdnia MPK Poznań przy ulicy Głogowskiej | wymiana zwrotnic łączących układ torowy zajezdni z torowiskiem na ulicy Głogowskiej | początek lipca | druga połowa lipca | |
rondo Starołęka | wymiana wszystkich zwrotnic od strony ronda Rataje | druga połowa lipca | początek sierpnia | |
Trasa Poznańskiego Szybkiego Tramwaju | – remont sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Roosevelta do ulicy Słowiańskiej
– wymiana obwodów wtórnych na stacji prostownikowej Lechicka i Kurpińskiego (projekt i wykonawstwo – modernizacja układu sterowania zwrotnic na pętli Sobieskiego: wymiana zwrotnic i napędów |
druga połowa lipca | koniec sierpnia | |
– wymiana szyn na łukach torowiska od ul. Lechickiej do Szymanowskiego | ||||
ulica Gwarna | wymiana szyn na łukach z ul. Gwarnej w ul. Św. Marcin
(w kierunku do ul. Ratajczaka) |
druga połowa sierpnia | koniec sierpnia | |
skrzyżowanie ulicy Ratajczaka z ulicą Święty Marcin | wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej na przejeździe | druga połowa sierpnia | koniec sierpnia | |
skrzyżowanie ulic Królowej Jadwigi i Półwiejskiej | – wymiana rozjazdu od strony ul. Strzeleckiej
– wymiana zwrotnic wraz z napędem i sterowaniem – od strony ul. Strzeleckiej |
wrzesień | ||
skrzyżowanie ulic Królowej Jadwigi i Strzeleckiej | – wymiana rozjazdu od strony ul. Górna Wilda | |||
– wymiana zwrotnic wraz z napędem i sterowaniem – od strony ul. Górna Wilda | ||||
ulica i most Królowej Jadwigi od ulicy Strzeleckiej do końca mostu od strony ulicy Serafitek | wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej | początek września | pierwsza połowa października | |