Spalarnia na forum Rady Gminy Czerwonak


Jak wygląda harmonogram prac przy budowie spalarni i dróg dojazdowych oraz skąd się wzięło nieporozumienie z liczeniem etapów realizowania inwestcyji – o tym wszystkim mówili radnym i mieszkańcom Czerwonaka Paweł Śledziejowski, prezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie oraz Jan Gosiewski, kierownik oddziału projektów w Wydziale Transportu i Zieleni Urzędu Miasta Poznania.
spalarnia
Celem wystąpienia było zapoznanie mieszkańców Czerwonaka z zakresem inwestycji obejmującej budowę dróg dojazdowych do Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych, potocznie nazywanej „spalarnią”.

– Zakres inwestycji podzielony jest obecnie na trzy etapy – tłumaczy Jan Gosiewski – Obejmują one odpowiednio: budowę drogi dojazdowej do ITPOK (od ul. Bałtyckiej), rozbudowę ul. Gdyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta (ok. 1,5 km) oraz rozbudowę ul. Bałtyckiej na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią (ok, 1,4 km). Trzeci etap to rozbudowa ul. Gdyńskiej na odcinku od granicy miasta Poznania do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków (ok. 1,2 km).

Prace realizowane w ramach etapu pierwszego zakończone zostaną w sierpniu tego roku. Prace w ramach etapu drugiego rozpoczęte zostały w lipcu i potrwają do września 2016 r.

– Natomiast podjęcie realizacji etapu trzeciego uzależnione jest od zabezpieczenia finansowania. W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Poznania środki na realizację wszystkich trzech etapów inwestycji nie zostały przewidziane – mówi kierownik – Miasto stara się jednak o dofinansowanie z zewnętrznych źródeł. W ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych wstępnie zapisano unijną dotację w wysokości 10 mln euro dla przebudowy ul. Gdyńskiej na odc. od ul. Bałtyckiej do granicy miasta.

Podczas sesji przedstawiciele Poznania podkreślali, że inwestycje drogowe wokół spalarni przyniosą mieszkańcom gminy spore korzyści.

Chodzi przede wszystkim o usprawnienia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 196, w tym: przebudowę skrzyżowania ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej (dodatkowe relacje skrętne, poprawa organizacji ruchu), poszerzenie ul. Gdyńskiej o dodatkową jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, oraz – co najistotniejsze – budowę wiaduktu nad linią kolejową do Murowanej Gośliny i Wągrowca.

Wyjaśniona została również kwestia nieporozumienia związanego ze zmianą etapowania inwestycji – informacje dotyczące braku etapu 4 absolutnie nie oznaczają wycofania się przez Poznań z zobowiązań w zakresie przebudowy ul. Gdyńskiej od granicy miasta do wjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków, a jedynie to, że wcześniejsze etapy oznaczone jako etap 2 i 3 aktualnie łącznie stanowią etap 2.

– Dla nas bardzo ważne było to, że ktoś ze stolicy województwa pofatygował się do nas, by wątpliwe kwestie wyjaśnić, zwłaszcza te najważniejsze, dotyczące finansowania ostatniego etapu budowy dróg dojazdowych – ocenia Jacek Bartkowiak, sekretarz gminy Czerwonak.

Przedstawiciele miasta wezmą udział także w spotkania w sołectwach gminy Czerwonak. Są planowane trzy takie spotkania, a jak mówi sekretarz Bartkowiak, mieszkańców szczególnie będzie interesował fakt budowy dróg dojazdowych do spalarni i to, jak zaplanowano objazdy w czasie remontu. WTiZ/el

źródło www.poznan.pl

Dodaj komentarz