Urząd Miasta czeka na propozycje projektów, które warto zrealizować w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Pomysły można zgłaszać internetowo, osobiście lub tradycyjną pocztą do 17 czerwca.
– Zapraszamy również do udziału w debatach dzielnicowych, w trakcie których przedstawione będą najważniejsze lokalne inwestycje oraz możliwości współpracy z radami – mówi Paweł Marciniak, rzecznik prasowy prezydenta i UMP. – Polecamy także zapoznanie się ze zmianami, jakie przynoszą te konsultacje PBO. Będzie bowiem więcej pieniędzy, podział na projekty „ogólnomiejskie” i „dzielnicowe”, nie będzie zaś zespołu opiniującego zgłaszane pomysły.
JAK I GDZIE ZGŁOSIĆ PROJEKT?
Najszybciej i najprościej – internetowo: www.poznan.pl/budzetobywatelski. Kartę zgłoszeniową można także odebrać w punktach informacyjnych UMP czynnych od 7:30 do 15:30. Adresy punktów:
• plac Kolegiacki 17
• ul. Gronowa 22a (Wydział Komunikacji UMP)
• ul. Słowackiego 22
• Os. Bohaterów II Wojny Światowej 35a
• ul. Czarnieckiego 5
Wniosek można też wysłać pocztą na adres: Urząd Miasta Poznania plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
z dopiskiem: Wniosek do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego
GDZIE DYSKUTUJEMY?
Pierwsza debata dzielnicowa z udziałem prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka odbędzie się 14 maja o godzinie 17:00 w Centrum AMARANT (ul. Słowackiego 19/21). W planach przewidziane są spotkania z mieszkańcami, na każdym etapie procesu konsultacji.
CO SIĘ ZMIENIŁO?
Poznański Budżet Obywatelski 2016 to konsultacje, w ramach których mieszkańcy Poznania będą mogli zadecydować o tym, na co zostanie przeznaczona część budżetu miejskiego –kwota została zwiększona i wynosi teraz 15 milionów złotych. Po raz pierwszy wprowadzono podział na projekty „ogólnomiejskie” i „dzielnicowe” realizowane w pięciu dzielnicach (Stare Miasto, Nowe Miasto, Wilda, Jeżyce, Grunwald).
5 milionów zostanie przeznaczonych na projekty „ogólnomiejskie” i po 2 miliony na projekty. Koszt całościowy jednego projektu „ogólnomiejskiego” nie może przekroczyć kwoty 2 milionów złotych, zaś projektu „dzielnicowego” – 500 tysięcy złotych.
JAKI JEST HARMONOGRAM?
• od 5 maja do 17 czerwca 2015 – zgłaszanie projektów
• maj i czerwiec 2015 – debaty i spotkania informacyjne
• od 1 do 12 października 2015 – głosowanie
• 2016 – realizacja projektów