W Teatrze Nowym w Poznaniu odbyła się dyskusja na temat estetyki miasta i reklam wielkoformatowych. W dyskusji udział wzięli: Piotr Libicki (koordynator do spraw estetyki wizerunku miasta Poznania), Paweł Łukaszewski (Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego) oraz Piotr Kruszczyński (Dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu).
Na spotkaniu pojawili się również przedstawiciele poznańskich instytucji kultury, agencji reklamowych i organizacji zainteresowanych tematem estetyki przestrzeni miejskiej. Pretekstem do spotkania była debata społeczna, która rozgorzała wokół reklamy Teatru Nowego zawieszonej na ścianie kamienicy przy ul. Dąbrowskiego.
– Mamy przekonanie, że skutecznie udało nam się włączyć w trwającą w Poznaniu dyskusję dotyczącą reklam wielkoformatowych i estetyki miasta – powiedziała Naszemu Głosowi Poznańskiemu” Magdalena Pałka z Działu Promocji i Edukacji Teatru Nowego im. T. Łomnickiego. – Podczas dyskusji miały szansę zaistnieć głosy różnych stron, staraliśmy się rozwiać wątpliwości, znaleźć scenariusze różnorodnych rozwiązań. Za udział w spotkaniu wszystkim gościom i widzom dziękujemy. Nie chcemy jednak, by na dyskusji się skończyło. W związku z tym, w najbliższym czasie Teatr Nowy podejmie kolejne działania zmierzające do poprawienia estetyki najbliższego otoczenia. Postanowiliśmy rozwiązać umowę z firmą oferującą ściany reklamowe bez zezwoleń i podjąć próbę rozmowy z właścicielem kamienicy na temat możliwości wykonania na ścianie murala reklamującego Teatr Nowy w Poznaniu. Poza tym szykujemy akcję happeningową, mającą na celu uprzątnięcie skweru pod ścianą naprzeciwko teatru. Zapraszamy do przyłączenia się do akcji wiosennych porządków, która odbędzie się 21 marca.
Fot. Jakub Wittchen