Przetarg na nowe odcinki Wartostrady


Rozpisany został przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie kolejnych odcinków Wartostrady. Do 2020 roku wydłuży się ona o kolejne 2,5 kilometra. Nowe odcinki, oraz te już istniejące, zostaną wyposażone w oświetlenie, monitoring, elementy małej architektury i punkty zliczania rowerów. Powstaną też zadaszone parkingi typu Bike&Ride.

Najdłuższy nowy odcinek Wartostrady będzie o długości prawie 1,3 km. Połączy on most Królowej Jadwigi z parkiem w Starym Korycie Warty. Dwie pozostałe trasy połączą ulice Czartoria i Chwaliszewo oraz poprowadzą pieszych i rowerzystów przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną, aby ominąć kolizję z wejściem do Bramy.

Nowe odcinki, podobnie jak już te istniejące, zostaną wyposażone w oświetlenie, monitoring oraz elementy małej architektury. Powstaną także punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną. Zostaną utworzone na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I. Mają dostarczyć dane, które pozwolą oszacować celowość realizacji kolejnych inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. W rejonie Mostu Rocha, Mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstaną też trzy zadaszone, monitorowane parkingi typu B+R dla 36 rowerów.

Ponadto zakres zamówienia obejmuje montaż oświetlenia oraz monitoringu na pozostałych odcinkach Wartostrady: po stronie Szeląga (aż do mostu Lecha), od mostu Lecha do mostu Królowej Jadwigi po wschodniej stronie rzeki, a także niedawno zbudowanego odcinka od Mostu Przemysła do Mostu Królowej Jadwigi (po stronie Wildy).

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz