O ogromnej skali prowadzonych przez Poznań remontów świadczą liczby. W minionych 5 latach na modernizację infrastruktury tramwajowej wydano 114 milionów złotych. Za tę kwotę:
– zmodernizowano 17,8 km torowisk,
– wymieniono 36,2 km sieci trakcyjnej,
– wymieniono 32 zwrotnice,
– zmodernizowano 20 przystanków,
– zmodernizowano 7 podstacji zasilających sieć trakcyjną,
– wymieniono 19,2 km kabli trakcyjnych i zasilających.
Koordynacja prac z dużymi inwestycjami
– Przygotowany wspólnie z MPK Poznań plan remontów został tak opracowany, żeby prace były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego – mówi Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu ds. infrastruktury transportowej. – W miarę możliwości, w jednym terminie będą wykonywane wszystkie roboty mające wpływ na funkcjonowanie komunikacji na jednej trasie. Tak będzie m.in. w przypadku prac na trasie prowadzącej na Winogrady.