Nieco inna Gamma dla Poznania – z ruchomymi wózkami


Modertrans będzie miał 30 miesięcy , by dostarczyć  do Poznania  50 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma (w tym 20 dwukierunkowych).

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takie były założenia –ogłoszonego przez MPK w Poznaniu – przetargu, w którym Modertrans  lepszą ofertą pokonał dwóch konkurentów:  Solarisa-Stadlera i Pesę. Z tą ostatnią wygrał niemalże 1 punktem przewagi, a zadecydowały o tym lepsze parametry techniczne i przewozowe zaproponowanego modelu tramwaju, w tym nieco większa liczba pasażerów (244 osoby), których pomieści Moderus Gamma.

Wszystko wskazuje, że konkurenci nie odwołają się od wyniku przetargu i Modertrans będzie mógł konstruować dla Poznania tramwaje Gamma, które pierwszy raz pokazane były jesienią ubiegłego roku i wzbudziły swą sylwetką entuzjazm wśród gości podczas prezentacji w Biskupicach, gdzie mieści się zakład produkcyjny Modertransu.

Jak poinformowało  poznańskie MPK, model Gammy dla Poznania ma jednak konstrukcyjnie różnić się od pokazanego prototypu, który przechodzi testy pod homologację. Prototypowy tramwaj, w 100 proc. niskopodłogowy (pięcioczłonowy), osadzony jest na tzw. sztywnych wózkach, czyli w konstrukcji technicznej niemalże jest taki sam jak tramwaje Combino i Tramino, jeżdżące po Poznaniu. Nowa wersja Gammy ma mieć wózki ruchome (podobnie jak w tramwajach Moderus Beta, albo w Tatrach). Taka konstrukcja przyczynia się do mniejszego zużywania się torowisk.  Ponadto inne ma być rozplanowanie siedzeń dla pasażerów w tym tramwaju.

Pierwsze Moderusy Gamma mają wyjechać na poznańskie trasy w 2018 roku.

Tekst i zdjęcia: Andrzej Świątek

 

Dodaj komentarz