O 37 fabrycznie nowych autobusów wzbogaci się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu. Wśród nich 19 pojazdów będzie standardowych (o długości 12 metrów) oraz 18 przegubowych (18 metrowych).
Termin realizacji zamówienia na autobusy jednej marki określono od 11 do16 miesięcy od daty podpisania umowy. Pojazdy mają być „proekologiczne”, czyli silniki mają spełniać normę bardzo niskiej emisji spalin, tzw. „Euro 6”.
O zwycięstwie w przetargu zdecyduje przede wszystkim cena (60 proc.). Za rozbudowane kryteria techniczne będzie można otrzymać 30 proc. punktów. Dodatkowo punktowane będą warunki gwarancji i serwisu (5 proc.) oraz gotowość techniczna (5 proc.) – poinformowało w warunkach przetargu poznańskie MPK.
W latach 2018- 2019 poznańska komunikacja miejska zacznie też otrzymywać 50 nowoczesnych niskopodłogowych w 100 proc. tramwajów Moderus Gamma. Różnić się jednak one będą trzema członami i ruchomymi wózkami od pokazowego modelu tej samej marki, który w ostatnich tygodniach na linii 16 wozi pasażerów. Prototyp ten, w niebieskim kolorze nadwozia, ma bowiem 5 członów i sztywne wózki (tak jak jest w tramwajach Siemens Combino i Solaris Tramino). Pojazd ten jest przez poznaniaków chwalony nie tylko za nowoczesny wygląd, ale też za wygodną jazdę.
Tekst i zdjęcia: Andrzej Świątek