Kaponiera. Sprawdź objazdy!


Wydawało się, że jak przeżyjemy pierwszy etap przebudowy Kaponiery, nic nie będzie nam straszne. Teraz czeka nas kolejne półtora roku potężnych utrudnień zarówno dla kierowców, pieszych, jak i podróżujących komunikacją miejską. Znowu trzeba się będzie przesiąść z tramwajów do autobusów, szukać nowych przystanków, dokładnie sprawdzać, co znaczy napis „Zmiana trasy“ i to już od soboty. Zostaje zamknięty najważniejszy węzeł komunikacyjny Poznania – Rondo Kaponiera i przejścia podziemne dla pieszych.

 

Już wielka ilość poznaniaków przed Euro przekonała się, że warto jeździć po mieście rowerem. Teraz dwa kółka zyskają kolejnych fanów.

Prace w drugim etapie na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego zostały zaplanowane do 30 listopada 2013 roku. Zakres prac jest ogromny. Wykonawcą jest Konsorcjum firm: OBRASCON Huarte Lain SA (lider konsorcjum), APRIVIA SA, HYDROBUDOWA POLSKA SA, Przedsiębiorstwo Robót Górniczych METRO sp. z o.o. Cała inwestycja kosztować będzie ponad 209 mln złotych z czego ponad 55 mln pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

W tym czasie zostanie przebudowana konstrukcja wsporcza od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego, przejścia podziemnego. Na Kaponierze powstanie stacja przesiadkowa PST. A także wykonane zostaną niezbędne prace dla uruchomienia komunikacji tramwajowej i ruchu drogowego w pełnym zakresie w ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Bukowskiej.

kaponiera ruch

Od soboty wyłączone z ruchu zostaną:
• wschodnia jezdnia wraz z chodnikiem ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do ulicy Święty Marcin i od ulicy Święty Marcin (mostu Uniwersyteckiego) do mostu Teatralnego,
• dwa pasy ruchu zachodniej jezdni ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Słowackiego oraz cała zachodnia jezdnia ulicy Roosevelta między ulicami Słowackiego a Zwierzyniecką,
• północna jezdnia ulicy Zwierzynieckiej na odcinku od ulicy Roosevelta (ronda Kaponiera) do ulicy Zeylanda,
• nie będzie możliwości bezpośredniego przejazdu przez rondo Kaponiera w relacji południe – północ oraz wschód – zachód,
• przejście podziemne – w zakresie uzależnionym od postępu prac budowlanych. Z możliwością całkowitego wyłączenia z ruchu pieszych.

Trzeba koniecznie zwracać uwagę na nowe znaki poziome i pionowe, a także informacje na przystankach autobusowych i tramwajowych. Zaplanowano nową organizację ruchu w tym rejonie:
• Od zachodu (z Grunwaldu i Junikowa) objazd został zaprojektowany od ulicy Bukowskiej, dwukierunkową ulicą Zeylanda do ulicy Zwierzynieckiej. Stąd, w zależności od celu podróży kierowcy wybiorą jazdę ulicą Święty Marcin lub zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej,
• Od południa (z Górczyna) obowiązuje objazd wyłączonej z ruchu wschodniej jezdni ulicy Roosevelta przez most Dworcowy, ulicami Stanisława Matyi, Powstańców Wielkopolskich do alei Niepodległości lub trasą przez most Dworcowy, ulicę Stanisława Matyi do alei Niepodległości,
• Od północy (z Piątkowa i Winograd) pojedziemy ulicami jednokierunkowymi: Słowackiego, Mickiewicza do ulicy Zwierzynieckiej skąd można wybrać jeden z dwóch pasów ruchu. Jeden prowadzi w prawo w ulicę Zwierzyniecką do ulicy Kraszewskiego i na jeden pas dwukierunkowej ulicy Zeylanda do ulicy Bukowskiej. Z drugiego pojedziemy w lewo do ulicy Święty Marcin lub w zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta i dalej do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej,
• Od wschodu (z Rataj oraz z centrum) zalecamy jazdę ulicami Królowej Jadwigi, Stanisława Matyi, most Dworcowy, wschodnią jezdnią ulicy Roosevelta do ulicy Bukowskiej Grunwaldzkiej.
• Dojazd do ulicy Dworcowej i dworca PKP:
• Od północy i zachodu: ulicami Zeylanda/Mickiewicza – Zwierzyniecką – rondo Kaponiera a od południa i wschodu z północnej jezdni ulicy Święty Marcin (wjazd przed wiaduktem Uniwersyteckim)

Zarząd Dród Miejskich i wykonawaca robót proszę, aby kierowcy nie korzystali ze skrzyżowań Roosevelta -Dąbrowskiego, Dąbrowskiego-Kościelna, bowiem będzie tam bardzo duże natężenie ruchu komunikacji tramwajowej.

O zmianach w organizacji ruchu w związku z przebudową węzła komunikacyjnego Kaponiera będą informować tablice ustawione w kluczowych lokalizacjach na II ramie komunikacyjnej.

Tadeusz Hetman

Fot. J. Podolski

Czytaj i dopisz swoje wspomnienia o Kaponierze

Zmiany w komunikacji

 

Dodaj komentarz