Członkowie Tarnowskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców rywalizowali na kręgielni Vector w Tarnowie Podgórnym. Tradycją bowiem jest, że na drugim powakacyjnym spotkaniu przedsiębiorcy mają swój turniej kręglarski.
Zanim jednak doszło do zmagań przedsiębiorcy zostali zaproszeni do udziału w konferencji „Przedsiębiorca – zwycięzca w kryzysie”, która 22 listopada odbędzie się w Concordia Design. W programie zaplanowano 4 panele dyskusyjne:
1. Pełnomocnik: atut, czy zagrożenie?
2. Upadłość (jak zabezpieczyć się przed skutkami upadłości kontrahenta).
3. Public relations (Prokuratura, media, czyli jak przerwać diabelski krąg interesów; jak przebić się z prawdziwą wersją wydarzeń, gdy każdy ma już swoją prawdę; Hejting, czyli przepis na skuteczne zniszczenie firmy bez wstawania od klawiatury). 4. Biznes a prawo karne.
Potem przyszedł czas na interesujący wykład Moniki Górskiej, zwanej Dr Story z Fabryki Opowieści o nowoczesnym marketingu – storytellingu, czyli sztuce wpływania na innych ludzi przez narrację.
Dr Monika Górska opowiedziała o tajemnicy sukcesu takich marek jak Apple, IBM, Nike czy Coca Cola. Zachęcała do stosowania technik, które wykorzystywał Steve Jobs, by tak jak on, wyróżnić się z tłumu.
– Spraw, by ludzie pokochali twoją markę i z obserwatora zamienili się w klienta, a z klienta w prawdziwego przyjaciela twojej firmy, produktu, czy usługi – mówiła do przedsiębiorców dr Monika Górska.
Sporo czasu poświęciła na to jak wzmacniać wizerunek własnej firmy poprzez narracyjną wizytówkę.
– Należy mówić swoim głosem, autentycznym, uczciwym. W nowych czasach trzeba wyjść poza twarde umiejętności, utarte schematy. Wielu przedsiębiorców chcąc trafić do klienta usiłuje znaleźć klucz do jego mózgu, a tymczasem musimy znaleźć klucz do jego… serca – przekonywała dr Monika Górska i przedstawiła na to dowody. Zacytowała też Petre Grubera: – Świadome używanie opowieści to nie show biznes, to dobry biznes!
– Dzisiaj przyszedł czas na wykorzystanie narracji, przekonującej, angażującej i oryginalnej. Jeśli firma posługuje się opowieścią, to staje się bardziej wiarygodna – zakończyła dr Górska.
Potem w trudnej sytuacji znalazł się wójt gminy Tarnowo Podgórne Tadeusz Czajka, który miał za zadanie… opowiedzieć przedsiębiorcom o budowie Tarnowskich Term i o możliwości wynajęcia tam nieruchomości, np. pod gastronomię, sklep, kosmetykę lub centrum fitness. Wójt spisał się znakomicie, a przedsiębiorcy otrzymali okolicznościowy folder i najnowszy „Nasz Głos Poznański”, w którym jedna strona poświęcona była właśnie Tarnowskim Termom.
Na koniec przedsiębiorcy przystąpili do rywalizacji na torach kręgielni Vector. Przygotowane puchary otrzymała pierwsza trójka: I miejsce – Szymon Górecki, II miejsce Piotr Nowak, III miejsce Marek Różewski. Zwycięzcom gratulujemy, a kolejne rozgrywki za rok! Sławomir Lechna