Rozpoczęły się dwa duże remonty. Zmiany w komunikacji


W poniedziałek rozpoczęła  się  przebudowa mostu Bolesława Chrobrego oraz budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Wprowadzono duże zmiany w transporcie publicznym.

Zmiany w komunikacji od 3 listopada
Prace na moście Chrobrego wykluczą możliwość kursowania tramwajów tzw. trasą „katedralną” od Śródki do Garbar. Demontaż obecnej przeprawy i budowa nowych mostów potrwa do 2028 roku. Przygotowania do obsługi komunikacyjnej trwają już od ubiegłego roku. Większość wykonanych już prac była ściśle skoordynowana z przebudową mostu Chrobrego i także rozpoczynającą się 3 listopada budową nowej trasy wzdłuż ulicy Ratajczaka.

– Dobór lokalizacji remontów wynikał z dbałości o stan tras tramwajowych i konieczności zabezpieczenia tych, które będą miały kluczowe znaczenie właśnie od listopada. Trasy tramwajowe na równoległych przeprawach przez Wartę muszą być odpowiednio przygotowane na większy ruch, kiedy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami i nie będą mogły korzystać z węzła Wierzbięcice – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Właśnie dlatego w 2024 r. największym remontem była kompleksowa modernizacja węzła tramwajowego na moście Dworcowym, natomiast w tym roku dwie duże naprawy dotyczyły węzła AWF (niezwykle istotnego dla przejazdu przez most Królowej Jadwigi) i dylatacji na moście św. Rocha wraz z fragmentem trasy kórnickiej od mostu do Piotrowa. Wyremontowano torowisko na ulicy Górna Wilda i naprawiono węzeł Traugutta na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 r. (kluczowy dla obsługi tramwajowej przez most Przemysła I). Ponadto w weekend 18-19 października wyremontowano torowisko na ulicy 23 Lutego, tak żeby było jak najlepiej przygotowane na czas, kiedy tramwaje z centrum będą mogły dojechać tylko do placu Wielkopolskiego i Małych Garbar.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz