MPK Poznań oraz firma PORR S.A. podpisały umowę na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska, a więc przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.
– Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji te prace są konieczne. Wydłużą o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów – mówi Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK Poznań.
W pierwszej kolejności wykonawca skompletuje niezbędną dokumentację i pozwolenia, aby następnie móc przystąpić do prac w terenie. Rozpoczną się one w połowie wakacji i potrwają maksymalnie sześć miesięcy.
– Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań. Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych – betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. – Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.