Rowerem do Szreniawy, pociągiem do Poznania


Ścieżka rowerowa połączy Komorniki z węzłem przesiadkowym. Umowę na dofinansowanie tego przedsięwzięcia podpisali marszałek wielkopolski i starosta poznański.

Ta informacja ucieszy zarówno tych, którzy przemieszczają się samochodem, jednośladem lub wygodnie dojeżdżają koleją. Następna ścieżka rowerowa powstaje w powiecie poznańskim. Tym razem połączy Komorniki i Szreniawę. Koszt całego projektu, który jest dofinansowany z Unii Europejskiej, wynosi 2,1 mln złotych.
– Ścieżka rowerowa jest istotna z dwóch powodów: przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa użytkowników ruchu, ale też dlatego, że prowadzi do Szreniawy. Miejsca, które chętnie odwiedzają Wielkopolanie – mówi Marek Woźniak, marszałek wielkopolski, który z Janem Grabkowskim, starostą poznańskim, podpisał umowę na dofinansowanie zadania. – To właśnie w Szreniawie siedzibę ma Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego, gdzie mieszczą się urokliwy pałac oraz mauzoleum. To również punkt wypadowy do Wielkopolskiego Parku Narodowego.
Projekt zakłada budowę ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,1 km i szerokości 3,70 m wzdłuż drogi powiatowej nr 2495P, łączącego miejscowości Komorniki i Szreniawa. Ścieżka i chodnik umożliwią dogodny dojazd rowerem do zintegrowanego węzła przesiadkowego w Szreniawie, a następnie pozostawienie dwóch kółek na parkingu typu B+R oraz kontynuowanie podróży publicznym transportem zbiorowym (autobus podmiejski, kolej).
– Ta lokalna inwestycja wpisuje się w kompleksową politykę transportową regionu. Mamy przecież Poznańską Kolej Metropolitalną, powołaliśmy „Wielkopolski Transport Regionalny”. Powstający układ komunikacyjny z drogami i ścieżkami rowerowymi w powiązaniu ze środkami komunikacji publicznej stanowi zintegrowaną całość – mówił podczas podpisania umowy Jan Grabkowski.
Ścieżkę oświetlą energooszczędne lampy, powstaną bezpieczne przejścia i przejazdy oraz dojazdy do posesji. Wzdłuż drogi zbudowane zostaną rowy odwadniające, staną też przystanki komunikacji zbiorowej. Zakończenie prac przewidywane jest na listopad.
Koszt całego projektu to 2,132 mln zł, natomiast dofinansowanie dla powiatu poznańskiego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych wyniesie 1,742 mln zł. Samorząd powiatowy dołoży 225 tys. zł, a gmina Komorniki – 165 tys. zł. KW

Dodaj komentarz