MPK Poznań zakupiło tramwaje NGT6D produkcji Duewag/Siemens. To pojazdy używane, ale niskopodłogowe i dwukierunkowe. Pierwszy z nich wyjedzie na poznańskie tory za kilka miesięcy.
Częściowo niska podłoga i dwie kabiny motorniczego to najważniejsze zalety wagonów NGT6D. Dzięki nim transport publiczny w Poznaniu będzie bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami (obecnie niską podłogę ma ponad 78 proc. tramwajów MPK Poznań). Przewoźnik będzie miał też większe możliwości w zakresie zarządzania taborem: dwukierunkowe tramwaje mogą być bowiem wykorzystywane na wszystkich liniach komunikacyjnych, także wahadłowych i na trasach, które nie są zakończone pętlami.
MPK Poznań dysponuje 33 dwukierunkowymi tramwajami. Z uwagi na wysoką cenę nowych pojazdów, ograniczone możliwości pozyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych oraz konieczność wymiany wyeksploatowanego taboru wysokopodłogowego przedsiębiorstwo zaczęło rozważać – oprócz zakupu nowych – także możliwość pozyskania wagonów używanych. Dlatego od dłuższego czasu na bieżąco śledziło sytuację na rynku nie tylko polskim, ale również europejskim. Uwagę przykuwało Bonn. Miało to związek z sygnałami, że tamtejszy przewoźnik, po pozyskaniu nowych tramwajów, będzie chciał sprzedać wagonyNGT6D (nazywane również R1.1), które najbardziej odpowiadałyby potrzebom poznańskiego MPK.