Poznań daje pracę


Prezydent Poznania Ryszard Grobelny z przedstawicielami firm Samsung i Grafton Recruitment mówili dziś o obecnym stanie poznańskiego rynku pracy i jego przyszłości. Także w kontekście kampanii „Poznań daje pracę”. 

O poznańskim rynku pracy dyskutowali Ryszard Grobelny, Sylwia Wieczorek, menadżer regionalny Grafton Rectiutment Polska Adam Roś, szef działu badań i rozwoju Samsung Polska i Michał Daniluk, szef poznańskiego centrum badawczo-rozwojowego Samsung oraz Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Poznania.

Adam Roś – szef badań i rozwoju Samsunga komentując powstanie w 2011 centrum badawczo-rozwojowego tej firmy w Poznaniu zaznaczył, że: „Centrala Samsunga zdawała sobie sprawe, że tu w Poznaniu jest wielu wartościowych specjalistów”. Dziś ośrodek Samsunga w Poznaniu silnie się rozwija, zatrudnia ponad 100 specjalistów. Działa między innymi w tworzeniu i certyfikacji aplikacji na SmartTV.

Ryszard Grobelny podsumował akcję „Poznań daje pracę” słowami: „To ma też wartości edukacyjne, to pokazuje młodym ludziom w jakich kierunkach się kształcić. Wystarczy wejść na taką stronę jak www.poznandajeprace.pl i zobaczyć jakie studia wybrać, jak się szkolić by mieć pracę.”

Inwestorzy, wybierając lokalizacje pod swoje nowe projekty, preferują miejsca, gdzie są dostępni dobrze wykwalifikowani pracownicy. Polski rynek pracy charakteryzuje się jednak niską mobilnością – tj. pracownicy są mało skłonni do przeprowadzki za pracą. Projekt Miasta Poznań wychodzi naprzeciw temu problemowi. – mówi Paweł Bochniarz, dyrektor działu marketingu, komunikacji i rozwoju biznesu w PwC Polska.

Miasta konkurują z sobą, zwłaszcza w obszarze rozwoju gospodarczego. Rywalizacja ma charakter ekonomiczny. Obejmuje m.in. przyciąganie nowych inwestorów oraz kreowanie rynku pracy, czyli pozyskiwanie kadr i mieszkańców. Kampania poznańska to sygnał: „Jesteśmy otwarci na rozwój i poszerzanie naszego wewnętrznego potencjału kadrowego. Zapraszamy profesjonalistów do Poznania”. Dostęp do kadr jest bowiem dla inwestorów jednym z najważniejszych determinantów wyboru danej lokalizacji pod inwestycje. – mówi Anna Proszowska-Sala prezes zarządu Citybell Consulting, firmy doradczej z zakresu strategii komunikacyjnych (za Dziennik Gazeta Prawna)

Podoba mi sie w Poznaniu to, czego brakuje u nas: miasto tworzy politykę promocyjną z największymi firmami z regionu. To nie puste słowa, to kampania dla firm i tworzona wspólnie z firmami. W mieście ważna jest kultura, ważna jest edukacja, ale to biznes daje pracę, płaci podatki i to biznes decyduje o wyborze miejsca zamieszkania. Poznań czuje się tak silny, że wychodzi do innych miast po najlepszych. Supersprawa – mówi Joanna Berlińska, szefowa agencji Żarówka PR & Marketing (cytat za Gazeta Wyborcza Łódź). – Ta kampania wpływa na budowanie dobrego klimatu inwestycyjnego. W Poznaniu to właśnie firmy są podmiotem kampanii promocyjnej (…). Warto się nad przyjętym przez Poznań kierunkiem, jeżeli chodzi o promocję, zastanowić.

– To jest bardzo dobra reklama. Ciekawy design i odwołanie się do konfliktu między miastami (na co dzień może nie jest on widoczny, ale od razu można skojarzyć to sobie z konfliktem na linii Lech Poznań – Śląsk Wrocław) – mówi Mariusz Wszołek, specjalista w zakresie marketingu, zajmujący się też promocją Chamletów, festiwalu na najgorszą reklamę. – Poza tym hasła, widoczne na billboardzie sugerują, że to wrocławianie są profesjonalistami, co raczej tylko wzmacnia nasz lokalny patriotyzm (MM Wrocław)

– (…) Całkiem fajny pomysł na obecności Poznania w innych miastach, a wiem z innych źródeł, że to nie koniec interesujących działań promocyjnych – Maciej Budzich z MediaFun.

 

 

 

Dodaj komentarz