Wagony NGT6D to niespełna 29-metrowe, trzyczłonowe tramwaje z 1994 roku. Są to pojazdy dwukierunkowe o konstrukcji w ok. 70 proc. niskopodłogowej.
Pomimo wieku są w dobrym stanie, zaś MPK Poznań posiada wyspecjalizowane służby techniczne, co gwarantuje ich niezawodność i długotrwałe użytkowanie.
Są to pojazdy zbliżone konstrukcyjnie do Siemensów Combino, znacznie przewyższające starsze, w całości wysokopodłogowe 105Na, które mają zastąpić.
MPK Poznań podpisało umowę w grudniu 2024 r. Zgodnie z nią maksymalna cena za jeden, w pełni sprawny tramwaj NGT6D wynosi 46 500 Euro (odbiory będą poprzedzone oględzinami, a ostateczna kwota będzie uzależniona od stanu tramwaju).
Cała partia 24 pojazdów wraz z częściami zamiennymi kosztować będzie mniej niż jeden nowy tramwaj.
Planowany jest zakup 24 tramwajów, jednak umowa daje MPK prawo rezygnacji z wagonów uszkodzonych (np. w wyniku wypadków), których przewoźnik nie zdąży przywrócić do sprawności, a co do których nie osiągniemy porozumienia w sprawie ceny.
Tramwaje NGT6D będą dostarczane do Poznania sukcesywnie w 2025 r. Proces przystosowania wagonów do poznańskich realiów szacowany jest na kilka miesięcy (pierwsze egzemplarze). Przed dopuszczeniem do ruchu tramwaje przejdą badania techniczne.
Częściowo niska podłoga i dwie kabiny motorniczego to najważniejsze zalety wagonów NGT6D. Dzięki nim transport publiczny w Poznaniu będzie bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, a przewoźnik będzie miał większe możliwości w zakresie zarządzania taborem.