OSTRZEŻENIE: Wykradziono dane tysięcy klientów


W sobotę wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski poinformował, że Nowa Itaka spółka z o.o. padła ofiarą ataku hakerskiego. Z wpisu szefa MC wynika, że wykradziono „dane logowania części klientów” biura podróży.

– Informujemy, że Nowa Itaka spółka z o.o. padła ofiarą ataku hakerskiego. Nieuprawniona osoba/grupa osób uzyskała dostęp do części danych osobowych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta (takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu).  Obecnie wiemy, że dane dotyczą grupy 10 tysięcy użytkowników, potencjalnie skala wycieku może być większa. Osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać pozyskane informacje (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), aby uzyskać dostęp do Państwa kont prowadzonych w innych serwisach i aplikacjach. Mogą otrzymywać Państwo niezamówione informacje handlowe (niechciane połączenia telefoniczne, spam otrzymywany na adres e-mail) – czytamy w komunikacie biura podróży.

 

Jak informuje Itaka, osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać adresy e-mail i numery telefonów do prób wyłudzenia danych osobowych, podszywając się pod zaufane instytucje czy pracowników firmy.
W takiej sytuacji firma zaleca konkretne kroki, które mogą pomóc chronić prywatność klientów:

– zmienić hasło wykorzystywane dotychczas do logowania do Strefy Klienta,
– przy wykorzystaniu tego samego hasła w innych miejscach (np. w sklepach internetowych, portalach społecznościowych), zmienić hasło,
– zachować szczególną ostrożność w przypadku połączeń telefonicznych z nieznanych numerów,
– zachować wzmożoną czujność wobec prób wyłudzania informacji, które mogą wykorzystywać nazwę Itaka,
– zachować ostrożność w przypadku otrzymania wiadomości e-mail z nieznanych źródeł ⁠-⁠ szczególnie w przypadku wiadomości zawierających podejrzane linki lub prośby o zalogowanie na konto, podanie dodatkowych danych.

Dodaj komentarz