Wiaty szyte na miarę


Po remoncie torowiska tramwajowego na ul. Królowej Jadwigi powstały nowoczesne, rozświetlające przestrzeń wiaty. Dla pasażerów czekanie na tramwaj w takim miejscu jest bardziej komfortowe, a przede wszystkim bezpieczne.

– Zmiany w tym miejscu, czyli wyremontowaną trasę tramwajową wzdłuż ul. Królowej Jadwigi, widać już od prawie trzech miesięcy. Szczególnie widoczne są nowe wiaty przystankowe, które pojawiły się w trakcie tej realizacji – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta Poznania. – Jest to partnerstwo pomiędzy miastem a firmą AMS, które postawiła je za około 200 tys. zł. Te pieniądze miasto zaoszczędziło. Podobne projekty będą kontynuowane przy kolejnych tego typu inwestycjach.

Po remoncie torowiska w ciągu Królowej Jadwigi ulica wypiękniała i rozświetliła się dzięki pięciu wiatom przystankowym postawionym przez AMS. Są to prototypowe wiaty premium o nazwie Warta, których ostateczny projekt stworzony został na podstawie wytycznych opracowanych przez Urząd Miasta Poznania.

– Przygotowaliśmy ją według jasnych wytyczeń i po konsultacjach z plastykiem miejskim. Chodziło o to, żeby Poznań miał swoją charakterystyczną wiatę, na którą będzie można z przyjemnością patrzeć – informuje Marek Kuzaka, prezes AMS. – Są one bardzo dobrze podświetlone. Ma to oczywiście znaczenie reklamowe, ale również estetyczne i podnosi bezpieczeństwo w jej okolicy. Spędzanie czasu na przystankach, które są dobrze oświetlone i utrzymane podnosi komfort wszystkich mieszkańców.

Opracowane zostały dwa rozwiązania. Jedno z nich typu premium, to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant, typu Warta Slim, ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy, bardziej uniwersalny i przeznaczony do centrów dzielnic oraz ciągów poza śródmieściem. Taka wiata została ostatnio ustawiona na przystanku IPN przy ul. Rolnej.

– Przystanek na wysokości ul. Półwiejskiej będzie standardem i wzorcem w przypadku kolejnych, nowych i modernizowanych, przystanków w Poznaniu – stwierdza Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – W najbliższym czasie pojawią się one tam, gdzie Miasto Poznań będzie realizowało inwestycje, czyli ul. Wierzbięcice, tzw. Górny Taras Rataj, ul. Kórnicka, a także, w przyszłym roku, na ul. Hetmańskiej.

Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowych profilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych do kształtu i wielkości przystanku.

– Kolejne stawiane wiaty niekoniecznie będą identyczne jak te przy ul. Królowej Jadwigi. Będą one „szyte” na miarę i dostosowywane do wielkości i szerokości przystanków – dodaje prezes MPK.

Fot. AMS
źródło poznan.pl

Dodaj komentarz