Światowe trendy w modzie na MTP


Od 3 do 5 września odbędą się Targi Mody Poznań, a na nich: najnowsze kolekcje ponad 400 firm i marek z 16 krajów, pokazy mody finalistów prestiżowych konkursów, w tym gala Srebrnej i Złotej Pętelki pod patronatem „Naszego Głosu Poznańskiego” oraz showroomy młodych projektantów.

targi

Targi Mody Poznań to największe w Polsce wydarzenie dla branży mody o charakterze biznesowym. Dwa razy w roku spotykają się tam producenci, handlowcy oraz projektanci, aby podpisywać kontrakty, zapoznać się z nowymi markami i poszerzać swoją wiedzę na specjalistycznych szkoleniach.
Ekspozycje wystawców są podzielone na 3 salony tematyczne:
NEXT SEASON – Salon Odzieży i Dodatków – Wiosna-Lato 2014 (pawilon nr 5);
FAST FASHION – Salon Odzieży i Dodatków – Jesień-Zima 2013/2014 (pawilon nr 5);
BTS Salon Obuwia i Galanterii Skórzanej (pawilon 5A).
Na stoiskach zostanie zaprezentowana oferta ponad 400 marek i firm z 16 krajów, w tym m.in. z: Włoch, Niemiec, Hiszpanii i Portugalii.

YOUNG FASHION FOR SALE – strefa młodych talentów
Obok dużych i znanych producentów, na targach pojawią się również marki tworzone przez młodych projektantów. Ich najnowsze kolekcje będzie można obejrzeć w ramach projektu YOUNG FASHION FOR SALE na autorskich pokazach mody oraz w showroomach, gdzie zostanie wprowadzona sprzedaż odzieży i dodatków. Strefa dla młodych projektantów jest zlokalizowana tuż przy scenie i obejmuje kreacje takich marek jak: Sopeelove, Drunklegends, BONJOUR AND KISS i Mimika. Każda z nich reprezentuje inny, niepowtarzalny styl.
Sopeelove – odzież z charakterystyczną prostotą, minimalizmem w konstrukcji oraz praktycznością i wygodą ubioru, co daje poczucie wolności, swobody ruchów. Główne tematy inspiracji w kolekcjach to wnikliwa obserwacja otoczenia, architektura, emocje. Na targach zostanie przedstawiona kolekcja simplicity, której głównym motywem jest geometria oraz kolekcja Rzeszoff, inspirowana męskim ludowym strojem i haftem rzeszowskim.
Drunklegends – marka łączy wygodne i codzienne ubrania z nutką nonszalancji i dowcipu w ultrakobiecym wydaniu. Produkt przewodni to linia ubrań Basic – narzutki, bluzy, koszulki, o kroju podkreślającym kobiecą sylwetkę. Uzupełnieniem stylizacji są zawsze zwiewne sukienki, spódnice wykonane z delikatnych i lekkich tkanin. Odzież Drunklegends to unikatowe i oryginalne kroje, starannie odszyte z dobrych jakościowo materiałów.
BONJOUR AND KISS – mieszanka sportowego szyku z miejskim minimalizmem. Projekty powstają w autorskiej pracowni od pomysłu po formy i pierwsze modele. Marka dysponuje zapleczem produkcyjnym umożliwiającym wykonywanie krótkich serii kolekcji. Większe zamówienia  są szyte przy współpracy z małymi przedsiębiorstwami rodzinnymi dbającymi o zachowanie zasad społecznej i ekologicznej odpowiedzialności.
Mimika – marka produkująca skórzaną odzież damską z najwyższej jakości surowców pochodzących z Włoch. Mimika udowadnia, że każda część garderoby skórzanej jest niezwykle wygodna, stylowa i będzie służyć klientom przez wiele lat. Wszystkie produkty marki powstają w Polsce przy pomocy projektantów, konstruktorów oraz krawców, którzy znają doskonale każdy detal ciała.

Kolekcje młodych projektantów będą zaprezentowane na wybiegu w pawilonie nr 5 w dniach 3-4 września o godz. 13:00.

Gala nagród Srebrnej i Złotej Pętelki oraz TOP MODA
Podczas Targów Mody Poznań poznamy wyniki prestiżowych konkursów. Pierwszego dnia o godz. 16:00 rozpocznie się gala wręczenia Srebrnej i Złotej Pętelki, nad którymi patronat sprawuje Nasz Głos Poznański, oraz statuetki Top Moda. Srebrna Pętelka to konkurs z bogatą tradycją w polskiej modzie, który podczas obecnej edycji jest skierowany do najzdolniejszych uczniów i studentów szkół kierunkowych. Do finału konkursu zakwalifikowało się 10 uczestników: Karolina Hudak, Aleksandra Król, Hubert Kolański, Weronika Jaworska, Szymon Słaboński, Joanna Kreja, Zuzanna Hofman, Krzysztof Marcinkowski, Koło Młodych Talentów z Zespołu Szkół Projektowania i Stylizacji Ubioru w Sosnowcu oraz Joanna Maria Zduńczyk. Zwycięzca otrzyma statuetkę oraz nagrodę ufundowaną przez sponsorów wydarzenia. Jury z Polskiej Akademii Mody wyróżni także działalność Joanny Przetakiewicz, założycielki marki La Mania oraz Rafała Bauera, prezesa Próchnik za duży wkład w rozwój polskiej mody. Zwieńczeniem uroczystości będą pokazy mody  firmy Próchnik oraz laureatów konkursu Top Moda: marki Semper, Cybina i Shark.

Złoci Medaliści MTP
Od lat Targom Mody Poznań towarzyszy konkurs Złoty Medal MTP wyróżniający najbardziej innowacyjne produkty z branży. Nowa formuła plebiscytu zakłada publikację wyników jeszcze przed targami, aby zwycięzcy mogli skorzystać z szerokiej promocji w trakcie wydarzenia. Do laureatów jesiennej edycji konkursu należą:
Kolekcja CARMELLI – płaszcz model 16 oraz torebka model 183
BOCA Zbigniew Adamczyk , Radom
Kurtka skórzana LARYSA
Z.P.H.U. TOMSKÓR Helena Borzęcka, Bąków
Zestaw młodzieżowy SZYKOWNA NASTOLATKA – krótkie spodenki, bluzka oraz torebka
Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług, Radom
Teczka HAWANA
ORSO Nero Producent Galanterii Skórzanej, Raba Wyżna
Półbut przedszkolny wz. 33 4247 w grupie wielkościowej 31 – 36
REN BUT sp. z o.o., Warszawa
Półbut męski – wzór 3153
TRIO PL, Słupsk
KARMIN – skóra świńska podszewkowa
GARBARNIA NADARZYN Waldemar K. Malinowski, Nadarzyn
BRISTON KFT – zestaw kosmetyków do czyszczenia i pielęgnacji skóry i wyrobów skórzanych, Węgry, Zgłaszający: BOSTON-BIS sp. j. Nowy Targ

Gala wręczenia Złotych Medali MTP oraz nagród Fashion Website Awards przyznawanych dla najciekawszych sklepów on-line z branży mody, odbędzie się drugiego dnia targów, tj. 4 września, o godz. 18:00. Równie ważną nagrodą dla wystawców jest Złoty Medal Wybór Konsumentów. Głosowanie na najlepszy produkt spośród wszystkich laureatów Złotego Medalu – zdaniem konsumentów – odbywa się zarówno w Strefie Mistrzów podczas wydarzenia, jak i on-line: www.zlotymedal.mtp.pl.

Włoskie sklepy tymczasowe
Po raz drugi na Targach Mody Poznań zostanie zrealizowany projekt tymczasowych sklepów z modą włoską – Temporary Store. Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie handlowcom nabycia pojedynczych sztuk odzieży, bez konieczności składania dużych zamówień. Sprzedaż będzie prowadzona na poszczególnych stoiskach oznaczonych różowym symbolem „TS” – Temporary Store. W sklepach będą dostępne wiodące marki włoskich producentów odzieży, dodatków, obuwia oraz galanterii skórzanej.

Fot. Materiały prasowe MTP

Dodaj komentarz