Spółka NB Poznań operatorem roweru miejskiego


Spółka NB Poznań będzie operatorem systemu poznańskiego roweru publicznego w latach 2019-2022. Warto pamiętać, że od przyszłego roku użytkowników czekają zmiany: oprócz dotychczasowego systemu, uruchomiony zostanie system 4. Generacji (bezstacyjny), a do dyspozycji będą także rowery elektryczne.

Z końcem listopada kończy się tegoroczny sezon roweru miejskiego, a Zarząd Transportu Miejskiego już przygotowuje się do kolejnego. Podpisane zostały umowy na zarządzanie i rozbudowę systemu w latach 2019-2022.
11 października rozstrzygnięty został przetarg w części dotyczącej rowerów trzeciej generacji, a 8 listopada – w części dotyczącej czwartej generacji. Do obu postępowań przystąpiła tylko jedna spółka – NB Poznań – i to ona będzie odpowiadała za uruchomienie systemu rowerów publicznych w Poznaniu oraz zarządzanie i utrzymanie tego systemu od początku 2019 do końca 2022 roku.
Zarząd Transportu Miejskiego przeznaczył na utrzymanie i rozwój Poznańskiego Roweru Miejskiego przez następne cztery sezony prawie 31 mln zł brutto. Dzięki tej kwocie sfinansowane zostanie utrzymanie systemu 3. Generacji (w skład którego wchodzi 109 stacji i 1200 rowerów, w tym 20 rowerków dziecięcych i 72 z fotelikami do przewozu) oraz uruchomienie systemu 4. Generacji.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w 2019 roku do dyspozycji użytkowników oddanych zostanie 435 rowerów 4. Generacji, w kolejnych trzech latach przybędzie ich 261 (po 87 w każdym roku). W systemie pojawi się też nowość: 30 rowerów elektrycznych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz