Sezon wyścigowy na mecie


Prawie dwustu kierowców wzięło udział w ostatnich w tym sezonie wyścigach samochodowych, jakie w dniach 26-28 września odbyły się na Torze „Poznań”. Zawodnicy walczyli o decydujące punkty w 11. i 12. rundzie wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski, 7. rundzie Volkswagen Castrol Cup, 6. rundzie Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe oraz 9. i 10. rundzie niemieckiego cyklu ADAC Haigo Cup.

 

Finisz tegorocznej rywalizacji okazał się interesujący, bo w wielu klasach o ostatecznych rozstrzygnięciach decydowały ostatnie wyścigi. Oto jak przebiegała walka na Torze „Poznań” w ostatni weekend września 2014 roku.

VOLKSWAGEN CASTROL CUP

Liderem cyklu przed poznańską rundą był Litwin Robertas Kupcikas, który w kwalifikacjach uplasował się na szóstym miejscu. Kupcikas nie musiał wygrywać, a jedynie zdobyć punkty potrzebne do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Zwycięzca kwalifikacji Jeffrey Kruger z RPA, mający jeszcze szanse na pierwsze miejsce, przegrał pierwszy wyścig z Jakubem Litwinem, dla którego była to pierwsza wygrana w tym sezonie. Litwin nie krył wielkiej radości (wyprzedził Krugera o 3,1 sek.) po tym zwycięstwie i potem był bliski powtórzenia sukcesu w drugim wyścigu. Tym razem jednak Kruger był szybszy o 0,4 sek. Kupcikas w obu wyścigach zajął czwartą lokatę i już po pierwszym z nich mógł się cieszyć ze zwycięstwa w tegorocznym cyklu Volkswagen Castrol Cup. Litewski kierowca zgromadził 576 pkt. i wygrał w tym sezonie osiem wyścigów. Drugie miejsce zajął Jeffrey Kruger (528 pkt.), a trzeci był najlepszy z Polaków Jan Kisiel (430 pkt.). Na finiszu rywalizacji Kisiel wyprzedził Marcusa Flucha (428).

Podczas poznańskiej rundy VWCC gościem cyklu był Zbigniew Bródka, mistrz olimpijski z Soczi w łyżwiarstwie szybkim na 1500 metrów oraz brązowy medalista w wyścigu drużynowym. Bródka ukończył oba wyścigi i było to dla niego ciekawe doświadczenie. Cieszył się też dużym zainteresowaniem kibiców, którzy obserwowali sobotnie wyścigi.

PORSCHE PLATINUM GT3 CUP CCE

Po raz drugi w tym sezonie na Torze „Poznań” ścigali się kierowcy w Pucharze Porsche. Pierwszy z wyścigów 6. rundy wygrał prowadzący w klasyfikacji generalnej Stefan Biliński (A. Wielkopolski), który wyprzedził Adama Gładysza i Andrzeja Lewandowskiego. W klasie Silver najlepsi byli Turcy: 1. Cenk Ceyisakar, 2. Yadel Oskan. Na trzecim miejscu finiszował Grzegorz Moczulski (A. Wielkopolski). W klasie 1 triumfował Radosław Kordecki (A. Wielkopolski). Wśród gości zwyciężył Robert Lukas (startujący w Porsche Supercup), wyprzedzając minimalnie Holendra Basa Schothorsta (różnica 0,099 sek.).

Niedzielny wyścig wygrał Litwin Ignas Gelzinis, wyprzedzając Gładysza oraz Bilińskiego. Takie rezultaty sprawiły, że w klasyfikacji generalnej prowadzi Stefan Biliński (208 pkt.), na drugie miejsce awansował Gelzinis (182), natomiast na trzecie miejsce spadł Andrzej Lewandowski (181) – dopiero siódmy w niedzielnym wyścigu. Zakończenie rywalizacji na początku października na Autodromie w Brnie.

Wśród gości ponownie zwyciężył Robert Lukas, drugi był De Phillippi Connor (USA), a trzeci Holender Schothorst. W klasie Silver na pierwszym miejscu finiszował Grzegorz Moczulski.

WYŚCIGOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKI

W klasie mistrzowskiej Div 4 powyżej 3500 ccm w sobotnim wyścigu triumfował Andrzej Lewandowski (A. Wielkopolski – porsche 911 GT3), wyprzedzając Turków Cenka Ceyisakara i Ydale Oskana. W niedzielę jechał tylko Stanisław Jedliński (A. Rzeszowski – porsche 911 GT3). Mistrzem Polski został Andrzej Lewandowski..

W klasie mistrzowskiej Div 4 do 3500 ccm najszybszy był Marcin Janiński, przed Jakubem Glasse i Dawidem Bokiejem (wszyscy A. Wielkopolski – bmw M3). W niedzielę.wygrał Glasse przed Janińskim.. Mistrzem kraju został Bartosz Palusko (A. Wielkopolski – bmw M3).

W klasie mistrzowskiej Div 4 do 2000 ccm Tomasz Rzepecki (A. Wielkopolski – renault clio) mimo drugiego miejsca w kwalifikacjach zdołał wyprzedzić w wyścigu Sebastiana Kołakowskiego (A. Rzemieślnik – renault clio). Trzeci był Łukasz Kazubski (A. Wielkopolski – honda civic). W niedzielę. ponownie najlepszy Rzepecki przed Kołakowskim. I właśnie Sebastian Kołakowski został mistrzem Polski.

W klasie 1A Karol Wyka (A. Rzemieślnik – fiat seicento) dominował od początku sezonu i wygrał też dwa ostatnie wyścigi sezonu, czym przypieczętował tytuł mistrza kraju w tej klasie.

W klasie 1N w sobotę brawurowo pojechał Maciej Garstecki (A. Wielkopolski – fiat seicento) i wygrał pewnie ten wyścig. Za jego plecami finiszowali: Przemysław Kaźmierczak (A. Wielkopolski – fiat seicento) i Łukasz Janiak (A. Wielkopolski – fiat cinquecento). Lider cyklu Mikołaj Jóźwiak (A. Wielkopolski – fiat seicento) był czwarty. W niedzielę Jóźwiak wygrał wyścig i przypieczętował zwycięstwo w mistrzostwach Polski w tym sezonie. Za Jóźwiakiem finiszowali Adrian Wielowiejski (A. Wielkopolski) i Łukasz Trzeciak (A. Kielecki). Po odjęciu punktów z dwóch najsłabszych wyścigów, w klasie 1N triumfował wspomniany wcześniej Jóźwiak.(58 pkt.), drugi był Maciej Garstecki (44) a trzeci Łukasz Trzeciak (38).

Więcej na temat Garstecki Sport czytaj tutaj.

W klasie 2 w sobotnim wyścigu zdecydowanie zwyciężył Gracjan Ambrozik (A. Wielkopolski – honda civic). Za nim finiszowali Mariusz Szkudlarek i Tomasz Matuszkiewicz (obaj A. Wielkopolski – renault clio). W niedzielę pierwszy był Szkudlarek, drugi Matuszkiewicz, a trzeci Michał Flak (A. Wielkopolski – renault clio). W klasyfikacji generalnej mistrzem kraju został Szkudlarek (49), który wyprzedził Matuszkiewicza (40) i Ambrozika (38).

W klasie 3 w pierwszym wyścigu Jakub Sudoł (A. Wielkopolski – honda S2000) wyprzedził na mecie Bartłomieja Mireckiego (A. Wielkopolski – honda civic) i Jakuba Wyszomirskiego (A. Rzemieślnik – honda CR-Z). W niedzielę .Sudoł triumfował po raz piąty w tym sezonie, a za nim finiszowali Wyszomirski i Mirecki. Sudoł bezproblemowo wygrał klasyfikację generalną sezonu (58), drugi był Wyszomirski (44), a trzecią pozycję zajął Karol Jodko-Kamiński (A. Wielkopolski – lotus elise) z dorobkiem 38 pkt.

W klasie 6 Dawid Abramczyk (A. Wielkopolski – bmw E30) wygrał z Leszkiem Patanem (A. Wielkopolski – honda civic), mimo że ten drugi miał najlepszy czas jednego okrążenia poniżej dwóch minut. W niedzielę najszybszy był Andrzej Grigorjew (A. Polski – vw golf GTi), który wyprzedził Łukasza Raweckiego (A. Wielkopolski – bmw 320) oraz Leszka Patana. W klasyfikacji generalnej sezonu Rawecki zgromadził 50 pkt. i został mistrzem kraju. Da drugiej pozycji Patan (48), a na trzeciej Grigorjew (45).

W klasie 7 w sobotnim wyścigu Andrzej Moskalik (A. Wielkopolski – lancia delta) wygrał z Robertem Abramczykiem (A. Wielkopolski – bmw 635) i Dariuszem Sołtysiakeim (A. Wielkopolski – bmw 635). W niedzielę konkurencje ukończył tylko Robert Abramczyk. Mistrzem Polski został Moskalik (25 pkt.), który wygrał pięć wyścigów w sezonie. Drugi z takim samym dorobkiem jest Abramczyk (dwa wygrane wyścigi), a trzecie Sołtysiak (23).

W klasie 4 w sobotę na pierwszym miejscu finiszował Jarosław Budzyński przed Marcinem Jedlińskim (obaj A. Rzeszowski – porsche 911 GT3). Trzeci był Marek Wolf (A. Wielkopolski – bmw M3). W niedzielę najlepszy był Jedliński, Wolf był drugi, a na trzeciej pozycji uplasował się Mariusz Urbański (A. Wielkopolski – bmw E46). W całym sezonie zwyciężył Wolf (40 pkt.), przed Budzyńskim (33) i Wojciechem Wowerem (A. Wielkopolski) – 29 pkt.

W klasie 5 w sobotę Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski – bmw E30) był minimalnie lepszy od Krzysztofa Ratajczaka (A. Wielkopolski – bmw 318). Różnica na mecie między zawodnikami wynosiła 0,358 sek.). Trzeci był Paweł Danys (A. Wielkopolski – bmw IS). W niedzielę Ratajczak był najszybszy, za nim finiszowali Artur Obuchowski (A. Wielkopolski – bmw 318) oraz Marcin Lempert (A. Wielkopolski – bmw 318). Mistrzem kraju w tej klasie został Bartkowiak (56), przed Obuchowskim (50) i Ratajczakiem (44).

W klasie 8-1 (rywalizacja maluchów) w pierwszym wyścigu swoją tegoroczna dominację potwierdził Konrad Tadla (A. Wielkopolski). Dwa następne miejsca na podium zajęli: 2. Michał Ghany (A. Śląski), 3. Jacek Chojnacki (A. Rzemieślnik). Identyczna kolejność była niedzielnym wyścigu, podobnie zresztą jak klasyfikacja końcowa całego sezonu: 1. Tadla – 80, 2. Ghany – 54, 3. Chojnacki – 53.

W klasie 8-2 w sobotę triumfował Paweł Wysmyk (A. Wielkopolski), a za nim finiszowali Marcin Brzeziński (BTM Bydgoszcz) i Kamil Osóbka (A. Wielkopolski). Lider klasyfikacji Christophe Carion (A. Wielkopolski) nie ukończył wyścigu. W niedzielę najlepszy był Bartosz Idźkowski (A. Nowomiejski), a za jego plecami finiszowali Wysmyk i Osóbka. Mistrzem kraju został wspomniany wcześniej Carion (78 pkt.), który wyprzedził Wysmyka (59) i Osóbkę (49).

Ostatnia tegoroczna runda WSMP na Torze „Poznań” zakończyła się godzinnym wyścigiem memoriałowym im. Jana Leśniaka. Na starcie stanęły 23 załogi jedno i dwuosobowe. Zwyciężył duet Bartosz Palusko i Jacek Sobczak, drugie miejsca dla Adama Rzepeckiego, a trzecie dla Wojciecha Wowera. Ale zwycięzcami byli wszyscy uczestnicy memoriału, którym serdecznie dziękowała żona Jana Leśniaka – pani Krystyna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz